Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

As long as you love me 42. I take that as a yes

Av selenatornoveller - 1 april 2013 19:15

 

 

"Ska vi upp" viskade hon efter en stund. "Var det inte bekväm?" frågade jag. "Jodå. Du är ju min egna kudde" skojade hon. "Okej" vi gick upp och klädde av oss. Vi fick nöja oss med att sova i underkläder eftersom vi inte hade något annat där. Vi låg ansikte mot ansikte medan jag gjorde olika sorts mönster på Selenas rygg. "Jag älskar dig" viskade hon. "Jag älskar dig också"


 

Jag vaknade av en väckarklocka. Som vanligt. Vänta...jag var ju fortfarande i Stratford. Jag satte mig upp fort, kanske lite för fort eftersom rummet åkte lite fram och tillbaka. Jag väntade ett par sekunder innan jag tog på mig en av Justins t-shirts och byxorna jag hade igår.

"Justin?" viskade jag och stängde av alarmet. Inget svar. Vart var han? Jag såg ingenting så jag gick upp och tände lampan i taket. Justin var inte där. Jag svor lågt för mig själv innan jag märkte en lapp på väggen.

Följ Pilarna :-) //Justin B.
Jag log och tog lappen medan jag gick ut ur rummet där en till lapp stod. Jag tog den med och följde efter ännu en, och ännu en. Till slut hade jag hamnat vid ytterdörren.

Jag tog på mig ett par lågklackade 'supra' skor och en jacka och klev ut. Det var ljust, men det var inte så konstigt. Klockan var ju 8 på våren. Jag följde efter flera pilar, vissa var på hus, vissa på stolpar och andra på murar.

Till slut kom jag fram till ett stort hus och hittade ingen pil. Jag drog en hand genom mitt okammade hår. 2 par händer tog tag om mina höfter. Jag tjöt till och vände mig om. Det var naturligtvis Justin. Vi stod så nära att våra pannor snuddade vid varandra. Det pirrade till i magen och log. Han log tillbaka och kysste min panna.

"Kom" viskade han och tog tag om min handled. "Vart ska vi?" undrade jag nyfiket. "Någonting du skulle hata" flinade han. Jag kollade förskräckt på honom medan han öppnade dörren och ledde mig genom en korridor tills vi kom mot en disk. Kvinnan bakom den log och gav honom en påse. What the fuck is hapening?

När vi kommit till en bänk räckte han mig en stor tröja.

"Ta på den här över den du har nu" sade han och satte på sig en han med. På baksidan stod det Gomez och en 9 och på Justins stod det Bieber och en 6.

Han drog mig till ett ställe och visade mig en sak. "Vad gör du?" sa jag tills jag insåg att det fanns en tom hockey rink framför mig.

"Justin!" skrek jag och försökte fly men han höll fortfarande hårt om min hand med ett äckligt flin på läpparna.

"Du kommer behöva dom där" han nickade mot en hylla med en massa skridskor.

"Jaja" muttrade jag och satte på dom samt knöt snörena. Det sista jag ville var att ramla och få ett fult sår. Jag suckade medan Justin puttade mig så att jag hamnade på isen.

"Selena?!" tjoade Chloe och sprang fram till mig. "Vad gör du här?" frågade hon glatt.

"Justin. Du då?" jag pekade på Justin som redan börjat åka hit och dit.

"Jaha, jag skulle bara lämna en sak" skrattade hon. "Men kom då"

.

Efter en lång tid hade jag till slut lyckats få Chloe på isen och vi höll oss vid kanten. "Kom igen! Var inte fega" retades Justin vilket gjorde att jag ville åka till honom och slå till honom men jag var för rädd för att åka dit för att jag antagligen skulle ramla pladask.

"Kom" sade han den här gången lugnt och räckte sin hand. Jag tvekade och kollade på Chloe som ryckte på axlarna. Jag gled fram till honom och han tog tag om mina fingrar.
"Testa nu. Jag håller i dig och om du faller tar jag emot dig.

"Tack" jag nickade och började.

.

"Kolla Justin kolla!" hojtade jag glatt när jag svischade förbi honom.

"Bra, baby" uppmuntrade han mig. Jag skrek till innan jag hamnade på isen med en duns. "Är du okej?" Justin gled fram till mig medan jag ställde mig upp. Jag kände hur mitt huvud dunkade.

"Jag tror vi borde åka hem.." föreslog jag och väntade inte på svar. Jag tog av mig skridskorna. Justin skrattade roat åt mig. När vi fått av oss skorna gick vi hem. Innan det sa jag hejdå till Chloe och kramade om henne.

"Ring mig okej" mumlade jag mot hennes axel innan jag avbröt kramen. "Såklart" log hon.

"Hejdå" hon gav mig en slängkyss som jag låtsades ta. Hon log stort innan hon vände sig om och försvann iväg.

 

" b y e "


 

Jag slog upp ögonen och kollade mig nyvaket omkring. Jag var inte hos Ashley, inte hos mig och inte hos Milly.

Då slog det mig att  jag fortfarande var hos Mandy. Jag såg hur Milly låg bredvid mig med ögonlocken stängda och Mandy på en av fåtöljerna. Jag hörde Mandys snarkningar och letade efter Ashleys asikte men såg henne inte någonstans. Som uppslukad från marken.

Jag satte mig sömnigt upp på soffan och kollade ner på min skrynkliga klänning. Jag fixade till den lite och satte en tofs på huvudet innan jag ställde mig upp och riktade stegen mot köket.

"Go' morron, sötnos" flinade Ashley när jag såg hur hon åt ett rostat bröd.

"Hur länge har du varit vaken?" undrade jag chockat. "I ungefär 50 minuter" svarade hon mjukt och bet av en tugga av det torra brödet. Jag höjde ena ögonbrynet men brydde mig sedan inte.
"Hur mycket är klockan" frågade jag och hon drog fram sin iphone.

"halv 10. Vadå?" hon stoppade ner mobben i fickan igen. "Inge, jag måste bara ringa någon" sa jag och tog ett glas vatten som jag smuttade lite på.

"Med Justin" Ashley rynkade pannan. "A" hummade jag.

"Jag måste gå på muggen" ursäktade jag mig och sprang till toaletten och låste dörren dock gick jag inte på toa utan knappade in Justins telefonnummer.

"Justin. Vem är det." svarade han och jag tog ett djupt andetag. "Hej Justin. Det är Jag Tiffany. Ville bara veta när vi har dansauditions till Europa turnén."

"Den 4 april" jag nickade även fast jag visste att han inte kunde se mig.

"Visst. Jag känner en tjej som är grymt bra på att dansa. Till och med bättre en dig." skämtade jag vilket fick honom att skratta lite. "Jag tror på det när jag ser det"

"Då kommer du se det den 4" fnittrade jag innan jag la på. Jag låtsades spola och tvätta händerna och låste upp dörren.

"Det tog lång tid" bekymrade sig Ashley och jag märkte att Milly vaknat men dock inte Mandy som fortfarande sov.

 
    "   t h a t   t o o k   a   l o n g   t i m e   "


 "Du vet hur det blir efter en kvälls festande" ljög jag och tog på mig ett par tofflor. Hon gav mig en menande blick och jag gav henne en tillbaka.

"Hej hörni" gäspade Mandy och klampade in i köket och slog sig trött ner på en stol.

"Vad ska vi göra idag girls?" Ashley kollade på oss med oehört bra humor. "Ärligt?" sa Milly. 

"Jag ska vila" Istämde jag. "Jag ska inte göra en enda sak" nickade Mandy och smaskade i sig ett russin. 

"Ska vi gå?" jag gjorde en gest mot dörren och Ashley nickade långsamt.

"Hejdå" vinkade jag och stängde dörren efter oss.

Jag hoppade in i bilen och Ashley höjde radion då Pund the Alarm spelades. Jag sjöng med och märkte att jag kunde rappen. 
"Neej" muttrade jag klagande när låten var slut. Ashley skrattade roat och parkerade bilen vid huset. 

 

Jag lutade mig mot väggen. luften fyllde mina lungor. Jag hade bytt om till ett par mjukis shorts. en rutig skjorta och en jeans jacka. Mitt hår var vågigt efter jag gjort flätor jag släppt. "Ska du bara stå där?" jag kollad ut genom fönstret.

 

"   a r e   y o u   j u s t   g o i n g   t o   s t a n d    t h e r e ? "


"Vet inte" jag ryckte på axlarna och kollade på Ashley. Hon gav mig en grimas. "Är du ledsen?" 

"Nej" svarade jag kort.

"Okej" hon slog ner blicken på datorn igen. "Du borde verkligen gå på auditionen"

"Varför" jag gick fram till henne och såg att hon kollade på twitter. "Jag vet inte...Låter det inte frestande. Att åka världen runt och dansa. Jag kan bli din assistent" tjoade hon förväntansfullt.

"Okej, kan du vara tyst då" skämtade jag och tog datorn ur handen på henne. Jag kollade min sida. Bara 58 nya följare vilket betydde att jag hade 83 stycken.
"Om du skulle vara JB's dansare skulle du minst ha 946 istället" jag funderade på saken.
"Du har rätt. Jag borde gå trots allt"

 

Selena tog tag om min keps och satte den på huvudet, "Vad tycks?" skrattade hon. "Sexigt" svarade jag. Hon log generat och räckte den till mig. "Nej, behåll den"

"Tack!" hon satte på sig den och lutade sig mot min axel medan vi gick i friska luften.

"Varför tog vi inte bara bilen" huttrade hon. "Det är inte bra för hälsan" hon himlade med ögonen.

"Det är inte som om jag är tjock" sa hon. "Tja..." började jag.

"Va!?" vrålade hon. "Jag skojade babe" skrattade jag. "Ja, bäst för dig att du gjorde det," grymtade hon och klev in genom dörren till mamma. "Tja Jaxo" sa jag när han kommit.

"Vart har ni varit?" frågade far med ett brett flin på läpparna. "pappa" jag gav honom en blick.

"Aja, hej Selena"

"Heej" fnissade Selena och gav honom en kram innan hennes uppmärksamhet kom till mig. "När ska vi hem nu igen?"

"Den 3 sen ska jag till en audition" svarade jag.

"Visst" hon skrev någonting på mobilen och stoppade sedan tillbaka den i fickan. 

"justin, du vet att det är sista gången jag följer efter dina pilar" sa hon och bytte samtalsämne. Jag log roat åt henne.

"Men det slutade ju bra"

"Ja, det var ju jättekul att få huvudvärk" suckade hon ironiskt.

"Gör det ont?" undrade jag och kysste henne på huvudet. "Aj, Mhm" hon gned sig på huvudet.

"Du måste vila och sova. Kom" jag förde henne upp och la ner henne i sängen. "Justin du fattar inte, Jag hade lovat dina föräldrar att äta middag med dom och Jazzy att leta efter ägg med henne. Jag skulle ju fira påsk med dom!" Hon var på väg att resa sig upp för men jag hundrade henne.
"De förstår säkert och du kan göra det någon annan gång" jag kysste henne på kinden.

"Tack"

 

____________________________________________________________________________________________

 Så där! Världens enklaste och länngsta kapitel.

Men vad det där om dansen och det? KOMMENTERA så får du reda på det :)
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards