Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

As long as you love me 43. Forever young

Av selenatornoveller - 5 april 2013 18:03

   

 
  

"Ja, det var ju jättekul att få huvudvärk" suckade hon ironiskt. "Gör det ont?" undrade jag och kysste henne på huvudet. "Aj, Mhm" hon gned sig på huvudet. "Du måste vila och sova. Kom" jag förde henne upp och la ner henne i sängen. "Justin du fattar inte, Jag hade lovat dina föräldrar att äta middag med dom och Jazzy att leta efter ägg med henne. Jag skulle ju fira påsk med dom!" Hon var på väg att resa sig upp för men jag hundrade henne. "De förstår säkert och du kan göra det någon annan gång" jag kysste henne på kinden. "Tack"


"Kom igen en gång till" hoade Mandy och spelade filmen igen,

"Alldrig!" trotsade jag och pustade ut. "Never say never" peppade Mandy.

"Mands, jag har övat i mer än en timme på dansstegen. Jag tror det räcker" flämtade jag och drack en klunk vatten.

"Aja" Mandy tog sin vatten flaska och drack upp innehållet i det. Jag gick fram till datorn och checkade min mejl.

Reklam, reklam och ännu mera reklam. Jag slängde det i papperskorgen och loggade istället in på twitter.

Lika många följare som vanligt. Samma sak på instagram antar jag.
"Hur många likes har du på Facebook?" undrade Mandy och fiskade upp sin mobil ur fickan.

"Let me see" mumlade jag och loggade ut från twitter och in på facebook. "537, vad?" frågade jag.

"Ha, 575 har jag" retades hon och skrattade själviskt. Jag himlade med ögonen och ställde mig upp samt riktade stegen mot badrummet.

 

"Vart ska du?" Mandy petade mig på axeln så att jag vände mig om. "Duscha, jag är rätt så smutsig i håret" svarade jag torrt och öppnade toalett dörren.

"Aja, jag går väl till andra toan då" muttrade Mandy och hörde hur golvet knarrade till när hon snabbt joggade uppför trappan och så hörde jag en smäll när hon stängde dörren. 

Jag vaknade upp med ett ryck. "En dröm" viskade jag för mig själv och slappnade av. Jag märke en arm om mig och kollade åt sidan där jag fick se Justin. Ett litet leende satt klistrat på mina läppar. Jag tog varsamt min mobil som låg på bordet bredvid mig. Klockan var 9:33 på morgonen. Jag suckade tyst för att inte väcka Justin.

På något sätt hade jag smidigt smygit ur Justins famn och var då på väg mot köket.

Min mage kurrade lågt. Jag var verkligen hungrig. När jag kommit fram nappade jag åt mig ett äpple och tog en stor tugga av det. Jag antog att jag och Justin var de ända hemma. Det var ju så sent så alla borde ha åkt iväg någonstans.

Jag tog ipaden och klickade mig in på skype. Till min förvåning var Chloe inne.

Jag tryckte på chat, Heej, wassup? Ska jag ringa? jag skickade iväg det och efter några sekunder stod det: Chloe is calling you

Jag svarade och klickade på kameran. "Hej!" tjöt Chloe.

 

"Sup, var är du?" log jag.

"I USA. Jag kom hem för några timmar sen" sa hon glatt.

"Chattar du via ipaden?" jag nickade. "Varför. Kameran suger ju på den" jag tog ett djupt andetag. 

"Justin gav mig inte lösenordet till datorn" hon skrattade till. "Men fråga honom om det då" 

Plötsligt hörde jag ljud från korridoren. Snabbt klickade jag på mute och såg en yrvaken Justin dyka upp.

"Hey, babe" sade jag snällt.

"När vaknade du?" han rynkade pannan.

"För typ 12 minuter sen" svarade jag. Han nickade som svar och kysste mig på tinningen innan han gick mot toaletten. 

Jag tryckte på mute igen och fick se Chloe med ett höjt ögonbryn. 

"Varför gjorde du så att jag inte hörde något" hummade hon. Jag ryckte på axlarna. 

"Vi ses i LA sen då" sade hon.

"Japp, bye" jag vinkade och så var hon borta. 

"Vad gör du?" sade Ashley och böjde sig ner. "Gör den jävla skoläxan vi fick för sportlovet, du ska väl också göra den huh?" jag la armarna i kors. 

"Satan!" svor Ashley och rotade fram datorn ur väskan. 

"Skolan suger" stönade hon. 
"Oh, jag vet..." suckade jag och kollade på skärmen. Jag hade bara skrivit mindre än 4 meningar och en rubrik. 

Jag fuktade läpparna innan jag tryckte på knapparna på tangentbordet. 

Jag hatade datorerna från skolan eftersom det var windows. Jag är van vid mac så för mig var det rena helvetet. 

Gång på gång behövde jag be Ashley om en grej som var solklar. Jag brukade fnittra som svar och säga "Jag glömde, tihi". 

Jag sparade filen och gick in på internet. "Ey, what r u doing?" Ashley kollade på mig.

"Äsch, jag är ändå snart klar" ljög jag. 

Ashley tittade på mig och gav mig en min. "Tiff....." började hon. 
"Fine!" 

-

"Äntligen klar!!!!" pustade jag ut och slog igen datorn lättat. "Varför tror du att vi får windows när en massa andra skolor får macbook air eller pro?" Ashley låg på min säng och rullade tummarna. 

"Vet inte.." jag bet mig i läppen när mobilen gav ifrån sig ett tjut. 
"Vem är det?"

"Vår lärare. Great, vi börjar en dag tidigare" jag stoppade ner mobilen i fickan igen. Ashley stönade.

"Imorgon....." grymtade hon. 

"Vad ska vi göra!? Jag måste till auditionen!" jag begravde mitt ansikte i mina händer. 

"Har inte Scooter gjort så att du kan slippa skolan?" funderade Ashley. 

"Ja, men bara om han säger till att jag behöver följa med. Och han har inte sagt att jag behöver följa med dit"

"Men varför vill du dit då"

"Milly, you remember" jag tittade på Ashley som slog sig själv i huvudet. 

"Vi kan ju skolka" föreslog Ashley. Jag skakade på huvudet fort. 

"Jag får inte" 

"Ingen behöver ju veta något.." 

   

  Jag gav pappa en kram innan vi åkte. 

"Vi hann nästan inte göra någonting" fnittrade Selena och lyfte blicken från iphonen. 

Jag öppnade dörren åt henne och tacksamt hoppade hon in. 

"Till flygplatsen" sa jag till chaufören som nickade kort.

-

"Selena" viskade jag och puffade lite på hennes arm. Långsamt öppnade hon ögonen. "Va, va..?" fick hon fram. 

"Vi är framme kom" jag tog hennes hand och gick mot utgången av planet. 

"Vänta lite. Just det. Vi är fortfarande i privat jetet" kom hon på och jag skrattade roat åt henne. 

"Kom du på det nu baby?" hennes kinder blev röda och hon kollade ner i marken. 

Jag lyfte hennes haka och kysste henne snabbt. Hon besvarade kyssen och avbröt den någon sekund efter. 

"Paparazzis" viskade hon och gömde sig bakom. 

"Fan" suckade jag och satte på mig kepsen. 

"Selena! Justin här! Selena och Justin!!!" ropade dom högt.

"Kom" viskade jag till Selena och gick bakvägen. Som tur var kom livakterna precis i tid. 

"Jag hatar dom" Selena tog min hand igen och vi gick mot bilen som väntade på oss. 

Att leva i spotlighten hade sina fördelar och sina nackdelar. 

 

________________________________________________________________________________________

Hatar kapitlet men aja KOMMENTERA så kommer nästa.

Glöm inte att rösta i inlägget nedan VIKTIGT!

Jag looovar att det kommer bli bättre sen i novellen ^.^

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards