Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

As long as you love me 44. The feeling

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet. 

"Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men det slutade med att Ashley ringde sin kompis. 

"Welcome to the dark side" viskade Ashley i mitt öra. Jag fnissade till och greppade tag om min väska. Den vanliga lilla Tiffany som jag var för en vecka sedan har förändrats. Jag hade börjat ta risker.

Det var bra. Eller?

Jag fiskade upp nycklarna och vred ett varv och stoppade sedan ner dom igen. Ashley öppnade dörren och klev ut. Vi gick bredvid varandra mot parkeringen andra sidan där vi parkerat så far inte skulle ana något. 

Vi gick under en obehaglig tystnad och det verkade som om ingen av oss ville avbryta den. 

"Hoppas det går bra för Milly och Mandy antar jag." avbröt jag tystnaden. 

"Ja" svarade hon kort. När vi äntligen kommit fram till bilen låste Ashley upp den och vi klev in. 

"Vart ska vi?" undrade hon och slog på gpsen samt slickade sig om läpparna.

 " W h e r e      a r e     w e      g o i n g ? "  


"1840, Mainstreet." rabblade jag upp med mobilen i högsta hugg. Hon nickade hastigt och backade.

-

Efter ungefär 27 minuter kom vi fram. Jag klev ur och den fräscha luften fyllde mina lungor. Jag blundade några sekunder innan jag slog upp ögonen och stängde bildörren. Jag tog en kaka ur väskan och åt upp den i ett naffs. 

Jag suckade lättat och satte mig ner bredvid Justin.

"Varför ville du följa med?" frågade han nyfiket. "Det är alltid lika kul att leka dommare" fnittrade jag och Justin skakade  roat på huvudet. Jag vände blicken och kollade på alla olika dansare som övade och sträckte på sig.  

Vänta nu lite kan det där vara den jag tror att det är? Milly!

"Milly!!!!" ropade jag nästan och sprang fram till henne och gav henne en mjuk kram. 

"Hej, Selena!" hälsade hon och besvarade kramen mysigt. Jag avbröt kramen för att istället möta hennes blick. Hon såg nervös ut. Jag tänkte fråga vad hon gjorde där innan jag såg hennes kläder. 

Ganska luftiga byxor, linne, gympa skor och håret i en hög fin tofs. 

"Är du dansare?" jag höjde ögonbrynet chockat. Hon nickade långsamt och mötte min blick så vi fick ögonkontakt. 

"Tiffany sa att jag skulle ansöka. Åh Just det här är Mandy" hon krokade arm med en rätt så korthårig blondin. 

Jag skakade lätt Mandys hand. "Hon ska också prova" log hon glatt. 

"Du vet att jag är en ganska tuff dommare" skämtade jag. 

"Det tror jag säkert" skrattade Milly ironiskt. Mandy och jag skrattade ikapp. 

"Jag måste gå.Justin väntar" jag vinkade och småsprang till Justin igen. Jag tittade på mina slitna converse. 

Justin kysste mig på läpparna snabbt. Jag öppnade ögonen och höjde blicken.

Vem var det som kom och satte sig ner bredvid mig?

 

 

Jag satte mig ner bredvid Selena.

"Hej" log jag mot henne.

"...Tiffany? Hej!" hon kramade om mig lätt och avslutade kramen så fort danskoreografen ställde sig upp och klappade händerna snabbt så att allas blickar skulle falla på honom.

"Så, jag hoppas att ni redan gått igenom koreografin på internet men jag går igenom dansen för säkerhetsskull. 

Han började dansa. Han rörde sig otroligt snabbt och bra. 

"Han är grym" mumlade Ashley bredvid mig. Jag gjorde bara tummen upp.

När han var klar stoppade han musiken och spolade tillbaka. 

"Kom ihåg dansstegen för att det här är oehört viktigt. Om du sabbar det och glömmer takten är du rökt Okej? Då är det kört" sa han och betonade på alla orden allvarlig. 

Jag kollade snabbt på Mandy som jag hälsat på. Milly stod och bet på naglarna bredvid henne. Jag hade inte haft möjlighet att säga hej eftersom hon gått på damernas. 

Jag gav henne en uppmuntrande min och formade orden, bit inte på naglarna med läpparna. Hon fnittrade generat till och hennes kinder blossade upp.

Hon ryckte åt sig armen och musiken började spelas högt och tydligt i högtalarna. Det var all around the world.

"All around the world, people want to be loooved, yeah, cuz all around the world..", nynnade jag lågt.

Min blick var hela tiden på Mandy och Milly. Dom var riktigt bra, men jag tror att Mandy var en aning bättre.

 

Självklart var det mest Justin som bestämde. Jag sneglade mot honom och han pratade med Alfredo som jag inte märkt. Selena höll takten med hjälp av foten och Ashley var bara helt stilla och konsentrerade sig.

6 danser var det, All around the world, Beauty and a beat, Out of town girl, Take you, As long as you love me och She dont like the lights.

Efter det var alla ganska trötta, svettiga och pustade ut. Mandy och Milly pratade med varande spänt.

 

Jag tjöt av lycka. "Vi kom med!!!!" tjoade jag och gjorde hi five med Mandy som stod med munnen öppen.

 

Jag kramade om henne.

"Bra jobbat!" skrattade Tiffany och gjorde ett handslag. Jag kollade på alla som inte kom med. Vissa av dom tyckte jag nästan var sneppet bättre än jag.

Jag  ville inte komma med bara för att jag var vän med Tiffany, Selena och Justin. Jag slog bort tankarna och riktade stegen mot bordet där ett par papper med massa information stod.

Pappa skulle behöva skriva under det här. Jag saknade redan Miranda som åkte imorse. Jag behövde ringa till henne och mamma och berätta om de nya nyheterna.

-

Jag hoppade in i Tiffanys bil. Jag stoppade in hörlurarna och tryckte på Thought Of You. Jag hade prövat att göra en dans med den låten och det funkade ganska bra.

Så fort jag kommit hem knappade jag in mammas telefonnummer. Signalerna gick fram men hon svarade inte, what the hell? Jag tog istället hemtelefonen.

"Vem ska du ringa" pappa gick fram till mig. "Mamma och berätta allt" svarade jag och tryckte luren mot örat.

"Hej gumman!" svarade mamma snällt.

"Hej mamma, Jag saknar dig såå mycket. När kommer du?" frågade jag.

"Du vet att jag inte gillar att resa och menar du inte när kommer du?" skrattade hon.

"Jag tror inte det nu när jag har turnén att tänka på men du vet jag kan fråga Justin om.." babblade jag innan hon avbröt mig.

"Kom du in?" sa hon glatt som om hon fortfarande var tonåring. "Ja"

"Bra gumman!" hojtade hon. "Shh, jag vill berätta för Miranda" hyshade jag henne. "Okej, MIRANDA!" ropade hon.

"Hej Milly!!!!" svarade hon uppspelt. "Kommer du vara med på turnén?" undrade hon snabbt.

"Ja!" Hon skrek lyckligt. "Yaay!"

"Miranda samtalet börjar avs..." hann jag säga innan det började pipa. "lutas" suckade jag fram och la telefonen på bänken samtidigt som jag smsade Mandy och undrade om hon kommit hem till sig.

Ja, tnx for asking, bestie! - Mandy

Good bff

Jag äslade känslan att veta att allting var bra i sitt liv och att inte ha någonting att oroa sig för...

 

Jag drog fram mobilen ur fickan och uppdaterade twitter,

Dancers, Ready! Coming to your town soon :) #europebelievetour

"Vad gör du?" Selena lutade sig framåt och kollade nyfiket på mobilen. Jag ryckte till. "Fan! Skräms inte" flämtade jag till. Hon skrattade till som svar och lutade sig tillbaka och kollade på laptopens skärm.

"Dudå?" jag låste mobilen och stoppade tillbaka den i fickan igen. Jag ställde mig upp från stolen och kollade på macbooken. "Kollar bara. Du vet att nästan alla tror att vi har gjort slut kolla bara" hon nickade mot rubriken.

Selena tolds Justin after dance rehearseal: She just wants to be friends!

"Du borde inte kolla på Hollywoodlife" oroade jag mig.

"Varför" hennes panna bildade stora veck. "Det kan krossa dig.." svarade jag.

"Yea, sure" hon skälpte i sig det sista av den varma drycken som stod bredvid henne. Hon la den på golvet.

"Jag tycker bara all svaller är fåniga" flinade hon. "Ja. De vet ju inte sanningen" viskade jag och kysste henne på läpparna.

 

Hon log i kyssen och just när vi tänkte göra den mer intensiv stack Chloe in ansiktet vid dörren. Selena avbröt kyssen snabbt och jag tror inte att Chloe såg något eftersom hon fortsatte babbla på.

"Tjena, Lovebirds. Sel, du vet att du måste gå till Ryan Seacreast imorgon" påminde hon Selena.

Selena nickade och gav Chloe en menande blick.

"Well, jag måste gå antar jag" sa hon och gav Selena en min innan hon stängde igen dörren.

Selena och jag skrattade när hon gått.

 

"Ska du göra något imorgon?" undrade hon och la sig på rygg istället. "Nope" svarade jag.

"Bra, du kan du hålla mig sällskap imorgon" log hon.

"Taget" sa jag. Selena rättade till min tröja som hon sa att hon skulle sova i.

Jag böjde mig ner och kysste henne dramatiskt.

________________________________________________________________________________________

Hoppas inte på för mycket på nästa kapitel bara! Här kom rätt så mycket så KOMMENTERA

Jag måste fixa trailern lite men du kommer snart på se den här ;D

 

 
 
Lisa

Lisa

12 april 2013 17:09

Superbra!:) Jag hoppas inte att det sårar dig men jag tycker bara att det är roligt att läsa Justin och Selena's perspektiv.

http://gomezdaily.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 5 april 2013 18:03

         "Ja, det var ju jättekul att få huvudvärk" suckade hon ironiskt. "Gör det ont?" undrade jag och kysste henne på huvudet. "Aj, Mhm" hon gned sig på huvudet. "Du måste vila och sova. Kom" jag förde henne upp och la ner henne i sängen. "Ju...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards