Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

As long as you love me 4. Life is a game

Av selenatornoveller - 25 oktober 2012 15:30

 


 

Efter strand festen hade jag åkt hem lill syrran var hemma och så fort jag kom hem ropade hon "Milllllly, Millly!" "Hej, hur har det varit idag då?!" Sa jag och lyfte henne "Bra!!!" Sa hon och skrattade. Jag gick till köket och hälsade på mamma. Jag hade ingen pappa kan man säga för han bara "försvann" när jag var liten så jag växte upp med mamma och sedan min lillasyster. Hon heter Miranda och var som en liten myra, springer hit och dit och skojjar och speciellt busar. Jag undrade hur det gick med Selena och Justin.. det ända jag såg var att Selena sprang med Justin efter och Sedan försvann dom in i en liten smal gång.

 

    
Festen hade faktiskt blivit rätt lyckad. Vi hade "chillat" vid stranden och sedan hade det blivid sent.

När jag åkte hem i Justins bil fick jag ett sms, jag blev glad när jag såg vem som skickat det,

Hej Selena! Har du några planer imorgon? Tänkte bara fråga om du skulle vilja gå på lakersmatchen imogon kväll ! (Gör inget om du tar med Justin) - Chloe


"Gubben? skulle du vilja gå på en lakers match imorn kväll?" frågade jag Justin.

"Absolut, villka ska med" svarade han och nickade.

"Emm, vet faktiskt inte men jag tror att Chloe kanske kommer ta med sin pojkvän Cheis" sa jag och väntade på ett svar.

"Okej" sa han till slut och sedan blev det tyst... pinsamt tyst. När vi äntligen kom hem skulle jag beställa mat.

"Vad vill du ha, Justin?" frågade jag honom och tog fram mobben. Han sneglade lite på mig.

"Kyckling?" sa han efter en stund.

"Visst!!!" sa jag glatt och rang, signalerna gick fram.
 När kycklingen äntligen kommit satte jag på TVn. Jag satte mig välldigt nära Justin och lutade huvudet mot hans axel.

"Celeb new" sa Justin och suckade. Plötsligt kom en massa paparazzi bilder upp på skärmen.

Ett par bilder på Tom Cruise sen massa foton på mig och Alfredo.

"Var har dom fått tag på de bilderna!?" utropade jag och spärrade upp ögonen.

(tänk er att bilden nedan är bilden på tvn)

 
   "Jaha?" sa Justin och såg inte så glad ut.

"Det är inte som det ser ut.. Jag vågade inte känna på vattnet så "freddo" tvingade mig" svarade jag hastigt.

"Om du säger det så!" svarade Justin och blev "glad" igen. Justin var så förstående jag har tur.


 

Jag gäspade stort och utan att jag visste det somnade jag och Selena på soffan. Vi märkte det bara nästa morgon när jag vaknade av att alarmet på min mobil pep. Klockan var halv nio. Selena kravlade sig upp gick in på toa och låste dörren. Jag hörde hur kranen startade, jag satt kvar i soffan och pillade lite med mobilen.

Inget missat samtal inget sms... ingenting. Inte ens skiv bolaget som tjatade om att jag behövde jobba IGEN.

Efter en kvart kom Selena ut i underkläder och handduk runt midjan upp till magen. Hon rotade i sin väska för torra rena kläder. "Här" sa jag och räckte henne en påse. "Vad är det här?" sa hon nyfiket och stoppade handen i påsen.

"Någonting du kan ha på dig ikväll". Hon stoppade fram ett snyggt linne och ett par funkiga tajts jag köppt.

"Naawww! Tack älskling" sa hon och kysste mig intensivt. Efter kyssen bytte hon om och kläderna passade perfekt.

"Du ser ju skit snygg ut!" sa jag och tittade på henne. "Yes, I know" sa hon skämtsamt.

.

Förmiddagen gick snabbt och klockan hade hunnit bli tjugo över tre. "Ska vi gå?" sa jag till Selena med ett leende.

"Aa" svarade hon och satte på sig skorna. När vi kom fram till stadion mötte vi Chloe och som Selena anade Cheis.

Det var någonting med honom som jag inte kunde sätta fingret på... i alla falll gillade jag inte honom så speciellt mycket.

En gång hade han "typ" flirtat med Selena och jag hade blivit rasande.

Det var på det här stället jag såg Selena första gången, konstigt nog hade vi hamnat bredvid varandra och jag hade fallit för henne första gången jag såg hennes hår, ögon och underbara leende. Selena var ju inte speciellt interesserad märkte jag men plötsligt blev vi ihop. Mina tankar avbröts när vi kommit fram till biljett luckan.

"Vi har reserverat plats, Selena Gomez, Justin bieber, Chloe Wilkins och Chaise Williams" sa Chloe till kvinnan bakom luckan. Hon sökte på sin dator och släppte in oss. Vi satte oss på första raden och såg allt.

Jag kysste Selena ödmjukt på kinden och log sedan lutade hon sig mot mig som hon alltid gör. Jag la handen runt henne och efter ungefär tio minuter kom "Kiss Cam".

" Åhh vad sött " sa Selena och tittade kärleks fullt på mig. Oväntat kom Jag och Selena på skärmen. Selena tvekade men jag kysste henne kort och hon skrattade. Jag gjorde samma sak.

.

Efter matchen var det full proppat med fans men så fort de såg Selena började de bua och ropa elaka saker.

Selena täckte ansiktet fort och vi sa adjö till Chloe och hennes pojkvän. När vi kom in i bilen forsade det tårar om Selenas kinder och för att försvara henne räckte jag "fingret" till mina fans som blev tysta och jag gasade.

"Vad har jag gjort...?" sa Selena snyftande när vi kommit bort från dem.

"Inget gumman inget, mina fans vill bara skydda mig.. de vet inte vad vi känner för varandra" Svarade jag och klappade henne hjälpsamt på kinden.

"De vänjer sig" fortsatte jag

"Men tänk om de inte gör det" svarade hon allvarligt.

 

Jag visste inte vad jag skulle svara så jag var tyst.


 

Jag kom hem efter att jag åkt till min kompis Mandy.

Jag fipplade lite med mobilen. Jag sökte på "Selena Gomez phone" på google sökruta. Hennes telefon nummer kom upp. Jag skrev in nummret i mobiltelefonen. Jag suckade,vad skulle jag säga: Hej Jag är lesen kan vi bli vänner?

Hon kanske hatar mig nu. Varför bryr jag mig...? Hur kunde jag tro att jag kunde bli en av "dem"?

Jag tänkte på om jag skulle strunta i allt och "gå vidare". Men tryckte på call och ringde Selena, förhoppnongsfull och osäker...

_______________________________________________________________________________

Blev inte helt nöjd med kapitlet men det var i alla fall bra!

Hoppas ni kommenterar!!! Blir så himla glad om ni gör det :)

 

 

 
 
Ingen bild

Sofia

26 oktober 2012 14:32

Fin novell!

 
Ingen bild

Karolin

26 oktober 2012 16:36

Fin design! Har du gjort den själv?

selenatornoveller

26 oktober 2012 16:36

Jap, Jag brukar göra headers gratis!

 
Ingen bild

Anonym

27 oktober 2012 11:02

Fin blogg!

 
Ingen bild

Anonym

27 oktober 2012 11:08

PS: läser din blogg hela tiden!

 
Ingen bild

Anonym

28 oktober 2012 18:40

Vilken bra novell!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards