Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

As long as you love me 5. I'm sorry for that...

Av selenatornoveller - 27 oktober 2012 13:30

    

 

 

Jag kom hem efter att jag åkt till min kompis Mandy. Jag fipplade lite med mobilen. Jag sökte på "Selena Gomez phone" på google sökruta. Hennes telefon nummer kom upp. Jag skrev in nummret i mobiltelefonen. Jag suckade,vad skulle jag säga: Hej Jag är lesen kan vi bli vänner? Hon kanske hatar mig nu. Varför bryr jag mig...? Hur kunde jag tro att jag kunde bli en av "dem"? Jag tänkte på om jag skulle strunta i allt och "gå vidare". Men tryckte på call och ringde Selena, förhoppningsfull och osäker...

 

 
Efter en lång stund med tystnad i bilen rang min telefon. Jag blev lättad men ganska förvånad när jag såg vem som rang.
"Selena?" hörde jag en röst som lät skrämd.

"Ja.. vem är det jag talar med???" svarade jag och märkte att Justin kollade på mig i ögonvrån.

"Det är Milly, Jag skulle bara säga att jag är ledsen för... du vet det som hände" sa Milly och lät osäker.

"Åhh, hej Milly! Äsch det göt väl inget jag och Justin har kommit över det nu..." sade jag och tittade ut genom bilrutan.

"Puh, vilken tur" sa hon och den här gången lät hon glad men hennes stämma var annorlunda.

"Om du vill så kan vi mötas någon gång?" svarade jag och började bita på naglarna.

"Såklart, vi ses" sa Milly och vi sa hejdå.

"Var det verkligen Milly?" sa Justin och svängde in på uppfarten till vårat hus.

"Japp" sa jag och bet mig i läppen.

Justin drog handen genom håret medan han öppnade dörren åt mig så jag kunde ta mig ut.

"Tack, men det behövs in..." hann jag säga men Justin avbröt mig.

"Nerå! du är värd det allra bästa!!" sa han glatt och smekte mig.

Jag skrattade lite men leendet försvann när jag kommit in.


 

Selena satte sig tungt på soffan och jag märkte att hon var deppig. Hon kollade på mobilen nära ansiktet och jag satte mig bredvid henne.

"Vad är det nu då" frågade jag och hoppades att det skulle hjälpa.

"Ett ord: Haters" svarade Selena och la sin mobil argt åt sidan.

Jag kramade om henne och hon kramade tillbaka, hårt.

"Det är nog dom som såg oss idag på Lakers-matchen" sa hon och begravde sina händer i ansiktet.

Hon suckade lätt och tittade sedan mot mig. "Vad ska vi göra?" frågade hon snällt.

" Jag är ganska trött och ska jobba imorgon, jag ska nog lägga mig" sa jag.

"A, visst" svarade hon och vi gick upp och sov. Jag somnade direkt.. det hade verkligen vvarit en lång dag.

 


 

Jag var lättad efter samtalet med Selena.. kunde inte ha blivit bättre alltså!

Min mobil plingade till, ett sms. Jag greppade mobilen och kollade på meddelandet

Heej! ska vi mötas imorn innan skolan så kan vi gå tillsammans! många kramar - Mandy

Mandy är världens bästa! Jag skickade tillbaka ett "Ja" och kände hur ögonlocken blev allt tyngre och tyngre för varje sekund. Jag gick på toaletten och tvättade ansiktet med brinnande varmt vatten, inget är mer skönt än varmt vatten innan man ska sova (tycker jag). Jag bet mig i läppen och bytte om. Jag lät ögonen slockna och poff, så sov jag djupt.

.

Nästa morgon vaknade jag av att mig katt ville komma in.

"Tusse!" stönade jag men öppnade dörren han hoppade upp på min säng och vilade. Jag suckade högt och började gå ner med vacklande steg. Frukosten blev: Pannkakor med sylt, macka, Juice och yoghurt.

Mamma satt redan vid bordet och läste en bok historia och litteratur

"Godmorgon sömntuta!" sa hon och höjde huvudet.

"Gomorron" svarade jag och åt snabbt. Det plingade till på dörren.
"Mandy är här!" ropade jag och for upp ur stolen för att öppna dörren.

"Halloj" sa Mandy när jag öppnat dörren åt henne.

"Tja, Mamma jag går!" skrek jag och hon sa något jag inte hörde men hon sa säkert "ha kul".  "Vad har du gjort igår, nja förutom att plugga" sa Mandy skämtsamt när vi gått en bit.

"Jag pratade i telefon" svarade jag och ville verkligen inte att hon skulle börja fråga mer om det.

"Med vem?!?!?" utropade hon nyfiket.

"Selena Gomez" mumlade jag.

"Vaaaa" sa hon och höjde ögonbrynet "Jag kan inte tro det här"

Jag förklarade för Mandy varför jag rang henne och vad Selena sagt. "Tjejen.., har du fått en puss av Justin bieber?!"

"Ja men snälla berätta inte för någon annars kommer alla ställa en massa frågor och jag orkar inte prata mer om det" sa jag och hon nickade som svar.

 


 

Nästa dag vaknade jag med ett ryck.

"Har du sovit nått sötnos" sa jag och tände lampan.

"Sov inte en blund..." svarade han och stönade.

Jag skakade på huvudet och kollade på klockan kvart över åtta en tre-kvart kvar till jag skulle vara i studion!!!

"JUSTIN vakna vi kommer komma försent!!!" sa jag högt och satte mig upp. Tog på mig en enkel tröja som låg utspridd på sängen och Justin gjorde samma sak. Den dagen skulle jag ha ett "möte" för att få manus och sånt till den nya filmen WOMP special och jag fick inte vara en sekund försenad.

Justin skulle göra någonting..., jag faktiskt inte visste. Jag brydde mig inte om det, jag fick bara inte missa det där!!!

Jag sprang in i badrummet och struntade i att dusha istället fick jag bara ta deo och parfym. Jag struntade i att sminka mig och efter ett par minuter kom Justin in. Jag satte snabbt på mig några trasiga Jeans och tog min väska.

Jag for ut till vardagsrummet och tog ett par gamla boots jag haft i ett par år som var slitna och behövde kastas.

Jag kollade på klockan, 25 minuter kvar.. jag insåg att jag aldrig skulle hinna om inte ett fort mirakel skulle hända.

 

_________________________________________________________________________________

Fick lite skrivkramp så jag bara skrev något, blev kanske inte så bra jaja.

 
  

 

 
 
Ingen bild

anonym

29 oktober 2012 08:33

Längtar till nästa kapitel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards