Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

As long as you love me 7. I should go

Av selenatornoveller - 31 oktober 2012 12:00

 

 

"Vem är det här då?" frågade Gwen och jag anade att han menade Milly. "En kompis bara!" sa jag och vi gick sedan mot biosalongen. Filmen var rolig och vi kom ut skrattandes. Vi såg en halloween affär och klädde ut oss och skojade. Jag klädde ut mig till mumie och köpte ett par solglasögon som jag behövde eftersom mina andra var trasiga. Jag passade på att köpa något till Justin, till slut valde jag 5 ljuslyktor som såg ut som pumpor. När jag kom hem träffade jag Justin och någon jag aldrig sett förut...

 

 
Jag hade bjudit hem Tiffany på middag eftersom hon berättade att hennes pappa är arg på henne och att hennes mamma dött efter två veckor. Jag visste att det var något med henne! Hon hade en bror fast han hade ju flyttat men Tiffany ville verkligen inte berätta mer, inte ens varför hennes pappa är arg på henne.

Jag ställde mig upp för att hämta en servett när min blick fastnade mot dörren. Selena stod och höll i en påse och tittade på mig. "Sel!" sa jag och kramade henne, hon besvarade kramen stelt.

"Vem är det" sa hon utan att vända blicken från mig. "..Tiffany, jag bjöd hem henne på middag" svarade jag och hon vinkade. "Okej" sa Selena och vinkade hastigt tillbaka medan hon satte sig på köksbänken.

 

"Skulle du vilja äta paj" sa jag lite skämtsamt och hon log och nickade mot mig,

"Bra" sa jag och tog fram lådan med paj som jag köpt väldigt billigt.

Selena satt kvar på bänken och tittade ner mot golvet, jag la in pajen i mikron och väntade.

Jag satte mig ner mittemot Tffany igen och vi började fortsätta prata.

 

Jag tittade på Tiffany och Justin.

"Så du ramlade på scen?!" sa Tiffany och skrattade. Jag visste redan att hon skulle orsaka trubbel för mig och Justin (inte för att jag överreagerar)

"Ja, jag behövde krypa och åla mig så det skulle hjälpa med det funkade inte!!" svarade Justin och jag slog mig ner bredvid honom. När mikron pep gick Justin och tog pajen. "Inget är godare en varm paj" sa han och fyllde tallriken med grädde.

    

Jag suckade för mig själv och tittade på Tiffany.

"Så, hur gammal är du?" frågade jag och försökte inte låta så deppig.

"emm... 17" sa hon och verkade verkligen orolig. Justins mobil plingade till.

"Sel, vi ska till Kansas imorgon klockan 12" sa Justin och fortsatte läsa meddelandet. Great, nu ska jag åka till Kansas också... bättre än att vara hemma ensam och rulla tummarna i alla fall.

"Eh, Vill du följa med till Kansas" sa Justin och vände sin blick mot Tiffany som ätit klart.

"Va?" sa Tiffany som om hon inte hört frågan

"Ja, va?" sa jag förvånad men Justin brydde sig inte om min "kommentar".

"Varför" sa Tiffany

"För att du ska ju praktisera hos mig?"

"Då skulle det ju vara bra" fortsatte Justin.

"Mmm"

"Bra" sa Justin och tittade på mig. "Jag måste gå på toa" ljög jag men jag orkade inte mer, inte för att jag var svartsjuk utan jag var rädd att samma sak skulle hända med Tiffany som Milly. Jag låtsades spola och tvätta händerna. Jag samlade mig och gick tillbaka. "Jag borde gå" sa Tiffany och gick mot dörren. Jag pustade ut så fort hon klivit ut ur huset. 

 

Nästa dag åkte vi. Jag hämtade Tiffany och åkte till flygplatsen. Medan vi åkte såg jag Alfredo och Kennys bil köra.

Antagligen åkte Scooter med Kenny.

När vi kom fram gick allting snabbt. Jag och Selena täckte ansiktet så ingen skulle känna igen oss och speciellt fotografer.

Vi gick igenom alla kontroller, köar och korridorer.

Jag kysste Selena och hon besvarade kyssen intensivt. När vi avslutat kyssen hade portarna till flyget till slut öppnats.

När vi kommit in till planet så kollade jag på våra platser, Selena skulle sitta med Kenny, jag skulle sitta med Tiffany och Alfredo skulle sitta med Scooter. Usher kunde inte åka för att han skulle typ till något annat ställe så Scooter åkte istället. Tiffany tog fram sina hörlurar och började lyssna på musik. Hon var verkligen söt, asså inte för att jag var interesserad bara att hon var söt.

 

Jag tog fram min ipad och kollade om det fanns något nytt, "Rihannas nya låt "Diamonds" är etta på listorna", Selena arg på Justin? Jag stönade och låste ipaden. Det var verkligen irriterande med massa fejk skvaller!

Det tog 6 timmar tills vi kom fram. När vi kom till flygplatsen kom ett par paparazzis vilket gjorde mig lättad. Jag gick fram till Selena och tog hennes hand för att bevisa att vi fortfarande var stadigt mellan oss.... tror jag.

"Varför ska vi hit förresten?" frågade Selena

"Jag ska träffa några bara, inget viktigt" svarade jag och drog handen genom håret.

"Så varför ska hon med (Tiffany) om det inte är viktigt?" sa Selena och jag visste att hon himlade med ögonen.

"Snälla Selena!" sa jag ganska högt och suckade.

"Okej, förlåt men jag ville att vi skulle vara tillsammans du vet.. ensamma" sa hon och drog ett djupt andetag.

" Vart kommer alla fotograferna ifrån " sa Tiffany och joggade fram till mig.

"Välkommen till vår värld" svarade jag och kamerorna blixtrade till starkt.
"Justin! Vem är det där?"

"Är det något mellan henne och dig, Justin?!?!"

"Selena, ser du henne som en konkurrent?"
"Inga kommentarer" sa Selena tort och vi hade som tur var äntligen kommit till privat bussen vi hyrt.


 

En helt vanlig Lördag, jag vaknade sent och var väldigt långsam den dan. Jag mötte Mandy framför frisören som jag väntat. "Jag vet inte om jag verkligen vill färga håret" sa jag så fort vi gått igenom dörrarna.

"Kom igen! Det kommer ju knappast bli grönt" sa Mandy och flinade.

"Du har rätt, jag gör det" svarade jag och lät som någon superhjälte från någon actionserie.

Efter att vi väntat kom en gubbe med långt svart,grått hår och skägg-stubb fram till oss:

"Är du Milly" sa han vänligt men blicken var isande kall.

"... Ja, Jag.." svarade jag och Mandy gav mig tummen upp.

"Jag vill färga håret... blont och klippa sned lugg och göra det lite kortare" sa jag tydligt för ärligt talat var jag inte ens säker på om han hade någon direkt utbildning.

"Ehmm.. oke" sa han kort och började spreja håret med vatten.

När jag blev klar gick vi hem till Mandys kompis Liam som jag träffat massor av gånger men om jag var vän med honom... nja, jag vet inte riktigt det.

"Uppdraget avklarat" sa jag till Mandy och den här gången ville jag låta som en hjälte.

Mandy skrattade och jag log.

 

Jag köpte en skvaller tidning för att läsa när jag kommit hem eftersom min dator inte funkade och jag hade inget annat att göra. Medan vi gick till Liam läste jag lite granna tills jag såg en annons och mitt leende försvann.


 

__________________________________________________________________________________________

Inte det allra bästa kapitlet men jag är glad över att det äntligen är klart!!!!

Jag har sett statistiken och den blir bara bättre och bättre men den kan bli bättre! Tipsa gärna andra och

 

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards