Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

As long as you love me 8. Does he care about me?

Av selenatornoveller - 1 november 2012 21:45

 

"Jag vill färga håret... blont och klippa sned lugg och göra det lite kortare" sa jag tydligt för ärligt talat var jag inte ens säker på om han hade någon direkt utbildning. "Ehmm.. okeh" sa han kort och började spreja håret med vatten. När jag blev klar gick vi hem till Mandys kompis Liam som jag träffat massor av gånger men om jag var vän med honom... nja, jag vet inte riktigt det. "Uppdraget avklarat" sa jag till Mandy och den här gången ville jag låta som en hjälte. Mandy skrattade och jag log. Jag köpte en skvaller tidning för att läsa när jag kommit hem eftersom min dator inte funkade och jag hade inget annat att göra. Medan vi gick till Liam läste jag lite granna tills jag såg en annons och mitt leende försvann.


  När vi kommit till hotellet vi skulle vara på gick Selena och jag till vår svit. 

"Vad fint de tät här eller hur?" sa Selena och tittade på utsikten.

"Ja" sa jag medan jag packade upp. Selena satte sig på sängen och tog fram mobilen.

"När ska vi vakna imorgon, Justin?" frågade hon.

"Typ halv 8, vadå" svarade jag och satte mig bredvid henne. "Inget jag är bara lite trött efter resan" sa hon och gnuggade sig i ögonen. "Sov lite, du" svarade jag och kysste henne på pannan. Hon la sig ner på sängen och jag kollade på klockan, 10 prick.

.

Nästa dag vaknade jag, Selena låg med huvudet vid min mage. Jag drog försiktigt min hand genom hennes hår och hon vaknade långsamt. "Godmorgon älskling" viskade jag i hennes öra och hon fnittrade.

Hon kysste mig och jag besvarade kyssen. Efter kyssen gick vi ner för att äta frukost.

Vi mötte Scooter vid cafeterian men vi åt inte så himla mycket.

"Justin, kan du hämta en milkshake?" frågade Selena

"Visst, vilken smak min duva?" sa jag skämtsamt.

"Emm, vattenmelon!" svarade hon och hostade.

Jag gick fram till disken och tog en smoothie med melon smak. När vi gått upp igen verkade Selena blivit sjuk, hon snöt sig flera gånger.

"Jag tror jag blivit förkyld" sa Selena och satte sig tungt ner på sängen. Jag satte mig bredvid henne och tittade in i hennes ögon djupt. "Du får stanna här idag" sa jag lungt.

"Jag vill vara med dig idag" bad hon.

"Jag kommer hit så fort som möjligt och jag skulle aldrig riskera att du skulle bli sämre" sa jag och la ner henne i sängen. Jag kysste henne mjukt och hon slöt långsamt ögonlocken.

   

Så fort hon somnat sa jag till Alfredo Scooter Kenny och Tiffany att åka.


 

Jag vaknade efter ungefär en timme, min mage kurrade men jag orkade inte gå ner. Jag önka att jag följt med Justin, Kenny och alla andra.. jag kände mig instängd. Jag gick till fönstret och kollade ut, jag såg ett hus långt borta och där inne stod dom. Jag suckade lätt och såg min dator. Jag loggade in på den och gick in på internet, jag hoppades att ett par fotografer sett Justin (inte för att jag ville något dåligt) för att jag skulle veta lite info.

"Justin lämnar hotel för att träffa pruducenter 1 november 2012, KANSAS"

Jag klickade på rubriken och såg ett par paparazzi bilder ett par på Scooter & Alfredo. Jag bläddrade ner för att se flera och jag såg som tur var flera bilder Alfredo med Justin och Tiffany, jag rynkte på ögonbrynet när jag såg att Justin hållde i Tiffanys hand! Jag struntade i det för han hade ju struntat i när jag och Alfredo kom med på TV...

Jag kollade min mobil och hade ett missat samtal från studion, hade antagligen fått det när jag vilat. Jag rang upp och de svarade nästan direkt. "Hej Selena" sa dom och lät glada.

"Har det hänt något?" svarade jag oroligt.

"Ja det kan man säga, ändrade planer vi ska filma magi på waverly place imorgon tidigt klockan: 9.00!" sa han.

"Va?, nej du förstår inte jag är i Kansas..." hann jag svara innan han avbröt mig:

"Vi kan verkligen inte ställa in det här... vi kan fixa ett privatplan som kommer klockan åtta idag, hejdå!" sa han och innan jag hann svara la han på. Jag skickade ett sms till Justin där jag berättade vad som hänt men han svarade inte och jag blev inte förvånad, han hade mobilen avstängt jag bara vet det. Jag gick till sägen igen med datorn i högsta hugg. Jag skypade med ett par vänner och skickade "Happy Halloween" till alla mina fans.

Klockan hade hunnit bli fem och jag fick ett sms från Alfredo:

Hej! Vi blev väldigt försenade idag, jag, Kenny och Scooter tar en tur runt stan och sedan ska vi äta men Justin och Tiffany åkte själva till en restaurang..   vi Ses bye - Alfredo Flores

Hade Justin åkt med Tiffany till en restaurang och den största frågan hade han lämnat mig ensam i hotellrummet sjuk.

Jag hade säkert haft feber idag, men inte nu. Jag tog en näsduk och snöt mig. Först håller han Tiffany i handen (rätt så romantiskt kan du lägga till!) sen åker han till en restaurang med henne och nu lämnar han mig ensam vid hotellet.

 


 

Jag hade haft det trevligt med Tiffany, vi hade gått till en ganska fin restaurang men Alfredo, Scooter och Kenny ville gå till något annat och kolla på staden. Jag såg hotellet genom rutan medan vi åkte bil, jag tänkte på Selena och hur hon mådde. "Jag är hemma min äng..." sa jag men märkte sen att hon inte var där. Jag gick med tunga steg mot sängen där en lapp med texten: To Justin

Jag satt mig bekvämt på soffan vid rummet och vecklade upp pappret.



(lyssna medan du läser)


Producenterna ringde mig och berättade att jag skulle filma magi på waverly place. Nu sitter jag säkert på flyget eller så är du med Tiffany... Jag vill verkligen inte bråka men varför höll du Tiffany i handen på det sättet och gick på en restaurang med henne, du kunde i alla fall ha ringt mig och sagt det. Det värsta var att du lämnade mig ensam när jag var sjuk. Jag vill verkligen inte bråka Justin det enda jag vill är att ha lugn och ro nu. Jag hoppas det kommer gå bra för dig.

PS: Åk inte efter mig

Glöm inte att jag älskar dig, din egna Sel

 

Jag förstod ingenting,
hon visste ju att det inte var någonting mellan mig och Tiff. Men jag vill ju inte heller bråka med Selena IGEN. Jag suckade, jag kunde inte följa efter Selena så jag rang henne men kom på att hon var på flygplanet och skulle säkert ej svara. Jag tittade runt omkring, en svit själv.., inte så lockande. Jag bestämde mig att gå ut och sedan prata med Selena.... och jag visste exakt hur jag kunde "träffa" henne utan att möta henne på riktigt.

 

 _________________________________________________________________________________________


Jag vet typ världens kortaste kapitel!!! Döm mig inte okej...

Men det här är typ första gången jag blev ganska nöjd med ett kap. Jag hittade ingen musik som passade men Diamonds är så himla bra ;D

Kommentera?

 

 
 
Ingen bild

anonyma

2 november 2012 18:10

Vilket bra kapitel (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards