Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

As long as you love me 9. I wont let you down

Av selenatornoveller - 2 november 2012 15:19

 

 


Jag förstod ingenting, hon visste ju att det inte var någonting mellan mig och Tiff. Men jag vill ju inte heller bråka med Selena IGEN. Jag suckade, jag kunde inte följa efter Selena så jag rang henne men kom på att hon var på flygplanet och skulle säkert ej svara. Jag tittade runt omkring, en svit själv.., inte så lockande. Jag bestämde mig att gå ut och sedan prata med Selena.... och jag visste exakt hur jag kunde "träffa" henne utan att möta henne på riktigt.

 
Chloe hade hämtat mig på flygplatsen.

"Så, du är arg på Justin?" frågade hon medan hon körde. Jag undrade hur hon visste det men det står säkert en massa skvaller på internet så jag frågade inte hur hon fick tag på informationen.

"Jag är inte direkt arg... mer besviken, men jag bryr mig inte om honom nu, nu ska jag fokusera på min karriär!" sa jag beslutsam.

"Vad tycker du?" frågade Chloe 

"Va?" 

"Håret!! Jag har ju färgat det till rött" sa hon och slängde pillade med det lite.

"Superfint, varför hade du inte kvar ditt bruna hår?"

"Din kompis Milly tipsade om ett ställe där det ät jätte billigt! Hon färgade också håret där... tja fast blont" svarade Chloe.

"Bra att ni kommit överens!" sa jag.

Vi kom fram till studion och jag frågade om Chloe ville följa med men hon skulle träffa Cheis som vanligt.

 

Jag klev in i lokalen med bestämda steg. Jag öppnade dörren snabbt medan jag vinkade till Chloe som börjat starta bilen. Det första jag såg när jag kom in var Jennifer.

"Hej, Selena!" sa hon och kramade mig, jag besvarade kramen hårt och log.

"Manuset är toppen eller hur!" fortsatte hon och jag nickade som svar.

"Vart ska vi nu?" frågade jag henne och bet mig i läppen.

"Följ med mig" sa hon och visade vägen. Vi gick genom dörrar rum och trappor tills hon stannade vi en dörr med texten:

Selena Marie Gomez

Här är din loge precis bredvid min sa hon och pekade på dörren till höger med texten:

Jennifer Linsay Stone

"Häftigt" sa jag och vi båda gick in i våra rum. I rummet fanns en billig laptop, en massa kläder, muffins och en vatten automat. Jag tog lite kolsyrat vatten (även fast jag inte gillar det) och satte mig vid datorn.

Det stod schema och manus där, vi skulle börja mötas allihopa klockan elva prick nästa dag. Jag kollade min mejl och såg att Justin hade skickat något men jag orkade inte kolla på det så jag slängde det i papperskorgen.

Jag kände hur jag blev allt mer trött så jag satte på mig en av Justins t-shirts han glömt i min väska och la mig ner i en liten säng som fanns där eftersom vi var tvungna att sova där första dan som de sagt på ett brev alla fått. Jag tittade ut genom ett fönster bredvid mig och tänkte på Justin men skakade av tankarna och somnade efter en stund.

 

Nästa morgon vaknade jag snabbt och undrade var jag var tills jag kom ihåg att jag var vid hotellet. Jag var så van vid att vara med Selena att jag glömde det. När jag tänkte på Selena flög en rysning genom min kropp.

Jag satte mig genast vid datorn i en skön ställning och skrev in användarnamn och lösenord till skype. Jag hade fått idén att skypa med Selena när jag såg historiken vid min dator och sett att hon varit inne på det.

Jag hoppades att hon var online men det var hon inte. Jag rang henne i alla fall via video chatt och hon svarade.

Jag suckade lättat.

"Justin?" sa hon och jag såg att hon hade en av mina tröjor på sig och såg trött och besviken ut.

"Öhh, hej Selena jag ville bara.." hann jag säga innan hon avbröt mig hastigt " Jag vet vad du kommer säga, jag är ledsen kan vi glömma allting" sa hon

Jag skrattade men hon verkade helt allvarlig.

 

"Det är inget mellan mig och Tiffany, jag kommer aldrig gilla henne på det sättet som jag gillar dig på och jag är ledsen att jag lämnat dig" sa jag.

"Justin jag måste gå vi får prata om det här senare OK?" sa hon.

"Ja, visst, självklart" sa jag och märkte att jag faktiskt kanske hade varit en usel pojkvän.

Hon stängde chatten och jag sänkte huvudet.

Det knackade på dörren, jag gick med lata steg och öppnade den.. Tiffany.

"Är du klar Justin, Scooter sa att vi ska åka nu" sa hon och tillade godmorgon på slutet.

"Just ja" sa jag snopet och tog en enkel jacka.

"Har det hänt något" frågade Tiffany vänligt.

"Nope" svarade jag. "Vart är Selena?" undrade hon  och tittade sig runtomkring.

" Hon åkte till LA igen för att filma några scener " svarade jag efter jag funderat över vad jag skulle säga.

"Åh" sa hon och vi gick mot hissen.

 

Jag märkte att det hänt något mellan Justin och Selena men jag sa inget för att inte påminna honom kanske.

När vi kommit fram till bilen hade Kenny och Alfredo redan åkt.

"Vad har du gjort där inne Bro, vilken tid det tog" sa Scooter till Justin när vi kommit in i bilen och åkt.

"Ey, det tar tid att fixa sig" skojade Justin och jag fnittrade till. Justin kollade på mig i baksätet och jag blev generad , han log.

När vi kommit fram till det stället där vi skulle ha konferensen öppnade Justin dörren till mig.

"Tack" fick jag ur mig och tog min väska.

Det vibrerade i min ficka, ett sms från pappa:


Gumman, jag vill faktiskt veta när du kommer hem! Jag väntar och din bror ska träffa dig nu! Kom hem - Frank


Min pappa var halv spansk och heter Frank, jag suckade lågt och bestämde mig att åka hem nästa morgon vid billigaste flyg. Jag berättade inte till Justin, istället ljög jag och sa att det var min bästa vän när han frågat vem det var.

Jag fixade till min kjol så den inte skulle flyga upp och rättade till min tröja så den inte blev lika skrynklig.

Jag tittade på marken och märkte att jag hade converse, ärligt varför hade jag valt Converse! Jag slog handen mot pannan och kände hur viden blåste svalt. Jag tog min Jeans jacka och fuktade läpparna när vi kom fram till stället vi skulle vara vid.

 

_________________________________________________________________________________________

Bestämde mig att göra ett kort kapitel i alla fall till er!!!

Tog typ tjugo minuter att fixa bilder och skriva kap så det blev kort men jag hoppas att ni kommenterar för i förra kapitlet fick jag ju bara en kommentar ;(

 



 
 
Ingen bild

ANONYM

5 november 2012 14:50

BRA NOVELL!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards