Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

As long as you love me 10. The way i loved you

Av selenatornoveller - 6 november 2012 16:30

    

 

Min pappa var halv spansk och heter Frank, jag suckade lågt och bestämde mig att åka hem nästa morgon vid billigaste flyg. Jag berättade inte till Justin, istället ljög jag och sa att det var min bästa vän när han frågat vem det var. Jag fixade till min kjol så den inte skulle flyga upp och rättade till min tröja så den inte blev lika skrynklig. Jag tittade på marken och märkte att jag hade converse, ärligt varför hade jag valt Converse! Jag slog handen mot pannan och kände hur viden blåste svalt. Jag tog min Jeans jacka och fuktade läpparna när vi kom fram till stället vi skulle vara vid.

 

Vi gick in till en stor huvud entré. Ett par livvakter hade kommit och skyddade Justin. Vi gick in till ett rum med ett stort rum och Justin satte sig på en av stolarna. "Här" sa han och pekade på stolen bredvid honom. Jag log ett försiktigt leende och slog mig ner på stolen han pekat på.

"Varför skulle du vara praktikant hos mig nu igen?" undrade Justin medan vi väntade på allting skulle börja.

"Jo, jag skulle vilja jobba som nästan 'assistent' för kändisar ja typ, du fattar" svarade jag.

"Coolt" sa han och log.

Konferensen handlade om Justins nya grej GIRLFRIEND och tog en evighet!

Efter det så beslöt jag mig att berätta om att jag behövde åka hem.. till pappa.

"Justin,... jag måste säga en sak" sa jag.

"Innan du säger något, vi ska till LA idag" sa han och verkade glad, "så vad tänkte du säga?" fortsatte han.

"Em, ingenting speciellt, inget viktigt liksom" sa jag och smsade pappa att jag skulle hem idag (eventuellt imorgon).

Nu behövde jag inte oroa mig mera, när vi kom hem pressade jag ner alla mina saker i resväskan som var rätt så liten och sliten. Den blev full snabbt så resten proppade jag ner i min handväska. Jag klev ut genom dörren med min favorit bok i högsta hugg och mötte Justin och Kenny på vägen till lobbyn. Jag hade bytt kläder till en långärmad tröja och en klänning ovanpå med tajts under.

 

 

När vi väl hoppat på planet kände jag hur värmen flög genom min kropp. Jag skulle äntligen åka hem. Jag satt bredvid Scooter den här gången. Resan var vinglig och jag fick nästan ångest, inte bara för att en kille i nioårsåldern sparkade på mitt säte hela tiden. Till sist sa jag till ungen som tydligen märkte vem jag var (ok, det är väl inte så konstigt) och skvallrade till nästan alla på flyget. Många fans ville få min autograf och mina livvakter försökte få bort dom.

Världens sämsta resa!!! tänkte jag och kliade mig i huvudet. När vi kommit fram till flygplatsen andades jag in luften djupt. Vilken härlig känsla. Jag drog upp mobilen och hade 3 missade samtal, jag kollade vem det var och då förstod jag.... Selena! "Fan!" sa  jag för mig själv och såg ett röstmeddelande. "varför svarar du inte? Ring inte upp sen vi ska börja snart och sen ska jag till en sak så vi får höras imorgon, hejdå"

Jag öppnade munnen och suckade, "Vad har hänt mannen?" frågade Alfredo som stod bredvid mig. Jag hoppade till "Jävlar! skräms inte på det viset" sa jag och vi skrattade. "Inget har hänt jag ska bara åka iväg till en grej imorn, går det?" frågade jag Freddo.

"Sure! Imorron ska vi inte göra något speciellt" svarade han och nickade.

"Grymt" sa jag och hoppade in i bilen som stod parkerad vid parkeringen och åkte iväg.

-

Nästa dag åkte jag så fort alarmet gått. Jag stannade vid ett stort hus och klev ur bilen. Jag gick igenom de onormalt stora dörrarna och blev lättad när jag sett att jag kommit rätt.

 

Femte gången jag sagt fel på typ trettio minuter! "Förlåt!" sa jag ursäktande och vi tog en paus. Jag tog en mandarin och läste lite i manuset,

"Vad har hänt Sel? Du brukar vara grym på det här!" Sa Jennifer som satt bredvid mig.

"Jag.. är bara lite ofokuserad" sa jag "Det går över snart" tillade jag, hon nickade som svar och gick till några som jobbade där. Jag reste mig och såg ett ansikte jag inte var förtjust vid. 

"Öh, var kan jag hitta Selena Marie Gomez" frågade Justin som stod och pratade några där. De sa något jag inte hörde och jag började gå. Jag hoppades att han inte skulle se mig så jag slank in i ett hörn.

 

Han hade sett mig och var på väg mot min riktning, jag kunde inget göra så jag gjorde inget heller.

"Hej, varför gömmer du dig här då?" frågade han när vi fick ögonkontakt.

"Åh, börja inte smöra! Jag sa till dig att inte följa efter!!!" sa jag och stönade.

"Jag vet men vi måste prata" sa han och var på väg att smeka min kind men jag hindrade honom genom att knuffa undan honom medan jag försökte gå därifrån.

"Kom igen Selena!" sa Justin och jag vände mig om så att vi stod öga mot öga. Det kändes som om allting stod på spel.

"Justin, jag tycker vi bråkat tillräckligt många gånger och länge nu och jag tycker... jag tycker att vi ska ta en paus. Inte göra slut riktigt men ta i alla fall en paus. Du kommer ju ändå ha Believe tour och jag kommer filma alla scener" fick jag till slut ur mig. "Vad har jag gjort fel" undrade han och lät ganska arg. Jag hoppades att jag inte gått honom på nerverna

"Både du och jag har gjort fel och jag tycker bara att det vore det rätta" svarade jag.

"Jag borde gå i så fall" sa han.

"Innan du gör det" sa jag och kysste honom dramatiskt.

"Det kommer kanske ta en stund innan vi gör det igen" sa jag efter den romantiska kyssen och han gick därifrån utan att säga något. 

Han tittade på mig över axeln innan han gick ur dörren på väg ut ur studion. Jag suckade nu skulle jag verkligen inte kunna koncentrera mig!

"Var det där Justin Bieber?!" sa Jake T Austin som kommit fram till mig.

"Japp" svarade jag och försökte dölja att jag var på väg att gråta.

Jag samlade mig och fortsatte scenen.

 

 

Klockan var nio på morgonen.. på en lördag! Jag hade inget att göra och läste några mess. Inget nytt bara massa gammalt. Jag satte på WiFi (även fast jag visste att det typ drar super mkt ström på mobben) och kollade på

htpp//hollywoodlife.com
Vet inte varför men jag hade alltid gillat skvaller, kändisar och nyheter. Förr hade jag till och med en blogg som hetter teenagestars men fick nästan aldrig några besökare så jag lade ner den och startade upp en personlig blogg istället som jag tydligen glömt bort. Vet inte ens om den finns kvar...

Jag klickade på Biebs och såg första rubriken: Justin sågs vid en studio där "Wizards Of Waverly Place" spelas in för en träff med Selena?

Jag himlade med ögonen men läste mera: Justin var vid en stidio där man tror han träffat sångerskan/Skådespelerskan Selly Gomez ,20, men som bara varade i ungefär en kvart. Vad tror ni Beliebers tror ni att Selly var arg på Justin och sa till honom att gå KOMMENTERA!
Jag skrollade ner och såg en omröstningsruta förslag 1: Nej! Jelena Forever!!!!

2: Ja! de har säkert gjort slut
Sedan kom en massa Paparazzi bilder upp på både Justin och Studion, på bilderna verkade Justin ledsen eller tja, mer besviken ut.

Mobilsignaler rang, jag svarade direkt efter att jag gått ifrån sidan

"Heej Milly, skulle du vilja gå på ett Pyajmas Partey???" frågade en bekant röst som tillhörde Mandy,

"Visst vilka kommmer?"

"Jag kan konstatera att det är ett TJEJ party och jag har bara bjudit in dig och min andra kompis Kaylee som är jätte snäll och as söt" svarade hon glatt i andra änden,

"Jag kommer absolut"

"Härligt, kom vid sju" sa hon med ljus ton och vi båda la på.

Jag packade allt som behövdes Pyjamas, kam, smink, tandborste och viktigast av allt, sovsäck och kudde!

Klockan halv sju gick jag till Mandy med raska steg och kände hur glädjen svepte in. Jag log och förvånades när jag såg en bil köra förbi...

 

________________________________________________________________________________________

Äntligen klart! Jag har lite svårt att skriva kapitel nu eftersom skolan dragit igång men nu är i alla fall 1 kap klart och jag hoppas att nästa kommer så snart som möjligt :)

Glöm inte bort att KOMMENTERA ;) Då kommer säkert nästa kapitel ut fortare......

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards