Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

As long as you love me 11. die in your arms or die young

Av selenatornoveller - 8 november 2012 15:00

 

 

"Jag kommer absolut" "Härligt, kom vid sju" sa hon med ljus ton och vi båda la på. Jag packade allt som behövdes Pyjamas, kam, smink, tandborste och viktigast av allt, sovsäck och kudde! Klockan halv sju gick jag till Mandy med raska steg och kände hur glädjen svepte in. Jag log och förvånades när jag såg en bil köra förbi...

 

 
Föraren i bilen var Selena! Hon såg upprörd och förkrossad ut i ansiktet men när hon såg mig log hon ett falskt leende och vinkade. Självklart vinkade jag tillbaka och i ena sekunden såg jag inte bilen mer. Jag rynkte på ögonbrynet men slutade när jag märkte att jag kommit fram till Mandys hus. Jag knackade på dörren och Mandy öppnade efter ett par minuter. Bredvid henne stod en flicka i min ålder som borde vara Kaylee, hon hade kort hår (ljust) och ett enkelt linne och mjukisbyxor.

"Äntligen kom du!!!" utropade Mandy och kramade mig och drog in mig.

"Det här är Kaylee, min förra bästis från min förra skola!" fortsatte hon och vi avslutade kramen. Jag hälsade på henne och släpade in mina grejor. Det luktade gott. "Vad är det som luktar?" undrade jag.

"Åhh, vi kommer äta Jorldgubbs glass och pistage muffins med choklad!!!" sa Mandy högt och vi gick upp till Mandys rum (bärande på min tunga väska) och satte oss i en ring. När vi kommit in i rummet satt ett par tjejer redan som jag redan kände och vi lekte sanning eller konka. "Emm, Kaylee? Sanning eller konsekvens" sa Mandy. Självklart skulle hon ta henne! "Öhh, Sanning!" svarade hon och skrattade. "Okej, Vilken kändis tycker du om mest?" frågade hon.

"The Wanted!" ropade hon.

Efter den tråkiga leken bestämde vi oss att köra anden i glaset. När anden "kommit fram" började jag.

"Kommer vi dö unga?" undrade jag och blundade.

K-A-N-S-K-E blev det även fast jag trodde att det var någon som flyttade glaset.
 Egentligen gillade jag inte leken för jag hade hört talas om vad som kunde hända...

 

Jag suckade, samtalet med Selena hade bara blivit en totalt besvikelse. Men hon hade rätt jag skulle vara på Believe tour och hon på inspelningen. Jag suckade ännu en gång fast högre denna gång. Jag visste inte om jag var arg, ledsen eller besviken på henne.

Jag körde till Usher för att hämta honom för att sedan åka till båten vi skulle ta.

"Wassup?" sa han när han kommit in i bilen. "Okey" svarade jag och gasade. Vi kom precis i tid, Kenny hade redan kommit och Scooter kom sent. "Eyy, vad du kom sent" skämtade Kenny när vi hittat våra platser.

Usher knuffade lätt till honom på axeln. Jag tog fram en chipspåse, mobil, hörlurar och vatten. Jag började lyssna på musik tills min mobil fått ett mess.

Jag kan tyvärr inte komma till konserten men kanske kan jag komma till din "fest" lite senare, måste fixa en sak hemma först Bye Bye - Tiffany


Jag låste mobilen hastigt och satte mig till rätta sedan slöt jag ögonen, klickade på play och öppnade chipspåsen.

-

Efter ungefär en timme kom vi fram. När vi kommit till hotellet letade jag efter mitt rum. Äntligen! där var det. Jag ryckte upp dörren. Jag gick in på instagram, la in en bild och kollade på en grej.... Då gjorde jag det, bytte till singel...

Jag ångrade mig inte, om vi skulle ta en paus behövde man göra det rätt.

Jag kollade mobilen och fick ett sms från Scooter:

Tjo Bro! I hope you find your room and btw, glöm inte att komma klockan tre. Ses - Scooter


Typiskt Scooter, att påminna mig hela jäkla tiden. Jag kollade klockan, två, alltså en timme kvar tills jag skulle uppträda. Jag twittrade till alla beliebers. Efter en kvart åkte vi, alltså jag och Alfredo. Denna gång kände jag mig ganska nervös. När vi kommit fram hade många fans redan hittat bakdörren och stod och skrek, jag vinkade snällt och gick snabbt in genom dörren.

"Woow. Dina beliebers are Crazy" sa Kenny som redan kommit fram med Usher.

"Glöm inte att vi ska till Manhattan sen for the after party!" påminde Scooter mig.
Jag blev ganska irriterad över att han alltid behövde påminna mig hela tiden! Jag himlade och så att ingen såg.
Nä jag bytt om skulle jag ut. Showtime! tänkte jag och kände hur nervositeten kom allt närmare, jag dansade ett par danssteg som jag trasslat till innan men avbröts när Usher klappade mig manligt på axeln.

Jag visste att det betydde att jag skulle ut på scen så jag gick till 'gropen' eller vad det nu en är så den kunde åka upp. Det såg verkligen ut som om jag kom upp ifrån marken när jag gjorde så.

När jag kommit upp på scen och börjat sjunga All Around The World började publiken jubla och jag tog snabbt emot kärleken.

 

 

Jag och Justin har bråkat tillräckligt mycket.. typ varannan vecka blir jag frustrerad på honom. Jag åkte till mitt privata hus eftersom jag kände att jag behövde vara själv en stund utan att behöva bli stressad.

Jag låste hastigt upp dörren och la mig ner i sängen med en duns.

Äntligen hade vi blivit klara med Womp vilket jag var lättad över. Jag kände hur magen kurrade och gick med slöa steg mot frysen. Glass, jag tog min favorit smak (som fanns) och satte mig ned på soffan. Jag kände hur mobilen vibrerade på ett obehagligt sett och jag plockade upp den ur fickan, Justin som rang. Jag klickade irriterat på svara,

"Hej, det är Selena, ring gärna upp SENARE.... piip" sa jag och hörde en suck i andra änden.

"Hej Selena, ring upp när du hör det här. Jag vill inte vara utan dig okej... Love you darling" sa han och lade på.

Jag pustade ut, vilken tur att han inte kom på att jag fejkade allting.

Jag tänkte på  hans hasselnöts bruna ögon och fantiserade hur han skrattade på sitt lilla sätt och kramade om mig, men mina tankar avbröts av att jag märkte att glassen hade börjat smälta. Jag stönade och ställde in glassen i frysen igen.

Jag gäspade sömnigt och la mig ner i sängen, jag somnade djupt... kanske för djupt.


 

Efter en stunds tystnad undrade Mandy om vi skulle berätta spökhistorier, alla gick med på det och den som fångade lampan skulle börja. Jag kunde inga bra spökhistorier så jag backade ett steg och lät alla andra fånga den men naturligtvis skickade Mandy den till mig.

"Tack" sa jag ironiskt och tände ficklampan. Det var verkligen mörkt, jag tänkte.. Just det!

"Det var en gång tre ungdomar i fjortonårsåldern som lekte anden i glaset. En tjej och två killar. först började tjejen som frågade om hon skulle dö med hennes livs kärlek, T-E-C-K-N-E-N  P-E-K-A-R  P-Å  N-E-J stod det och hon blev naturligtvis sur. Sen var det den ena killens tur, han frågade om han skulle bli rik när han blev stor N-E-J blev det och han blev ännu argare en tjejen. till slut blev det den sista killen som frågade om han skulle överleva natten och då stod det K-A-N-S-K-E bildades det och tjejen blev rädd. Även fast hon visste att de säkert bara lurades och ville skrämma henne så hon gick, pojkarna skrattade åt henne och då blev hon så arg att hon sa 'Ande kom in!!!'. Senare på natten fick hon skumma sms där det stod du kommer aldrig se dina vänner igen! hon kollade vem som  sände det och det var en av killarna så hon trodde de skämtade. Nästa dag rang hon till deras mamma för att säga hej och passade på att berätta om smsen. 'Det är omöjligt, min som är ju död.. han dog igår kväll' svarade hon och plötsligt for en blixt via telefonen och flickan dog..." sa jag och märkte att alla var livrädda

"Kom igen det var ju inte läskigt!!" flinade jag och alla började garva.

 

 

Nästa morgon vaknade jag på grund av att min mobil ringde. Jag rotade runt omkring mig och hittade till slut den och svarade.

"VAD!" röt jag tills jag hörde vem det var,

"Hej Justin, det är jag Selena..."

___________________________________________________________________________________

Det sista blev lite fail men jag visste inte hur jag skulle fixa det så aja!

Kommentera gärna!!!

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards