Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

As long as you love me 13. The Surprise

Av selenatornoveller - 20 november 2012 16:43

 

 

"Justin drew bieber?" undrade hon "hans lodge är där" fortsatte hon och höjde ögonbrynet medan hon pekade till höger lite längre bort. "Tack, tack" upprepade jag och småsprang fram till dörren. Jag knackade lätt men ingen öppnade. Jag drog ner handtaget och fick se Justin. Han låg på sängen med ett tunnt linne som hade dragits upp en aning så att man såg hans mage och bakom honom en tjej som kysste honom på läpparna. "JUSTIN!!!!!"

 
"JUSTIN!!!" skrek jag av både ilska och så att jag skulle få uppmärksamhet.

Han skulle precis säga något när jag avbröt honom.

"Vem är det!!!" fortsatte jag högt och la armarna i kors.

"Barbara Palvin, trevligt att råkas, jag jobbar för Victoria Secret" sa hon och Justin stängde munnen som vart vidöppen.

Jag såg att han var bekymrad men jag visste inte helt och hållet om han ångrade sig.

"A, tack för informationen men du kan gå nu!" utropade jag och öppnade dörren så hon kunde gå ut. Hon gick med vingliga steg ut genom dörren och började prata med några kvinnor som jag anade var andra modeller. Jag suckade men Justin var fortfarande tyst. Jag stängde dörren.

"Varför kom du hit" mumlade han ganska högt.

"Eh, jag vet inte.. jag ville träffa min pojkvän men tydligen har jag ingen!" röt jag och han rynkade pannan.

"Så du gör slut?!" sa han högt och stönade.

Jag samlade mig så att jag inte skulle börja prata för högt.

 

"Du är otrogen, Justin om du inte vet det. Och ja, vi är inte ihop längre" svarade jag allvarligt och vände på klacken o började gå därifrån med bestämda steg. Jag vände mig inte om dock sneglade jag lite grann bakåt. Aldrig att jag skulle förlåta honom nu, eller tja jag skulle inte förlåta honom i hela mitt liv! tänkte jag. På väg till Pricillas bil funderade jag mycket på det som hänt och kände några tårar rinna nerför mina kinder (som jag snabbt torka bort). Allt hade skett så snabbt att jag inte ens visste hur jag skulle kunna förklara hela berättelsen för henne. Men självklart skulle jag berätta allt, allt om det Justin gjort mot mig, delvis för att jag behöver någon att prata med och för att hon är ju min kusin! Jag suckade, då var väl Jelena slut då?

 

Efter skolan gick jag till "mitt privata ställe", ett ställe där jag brukade gå till när jag inte orkade med allting runt om kring och när jag liksom ville vara ifred. Det var soligt och allt såg ut som det brukade vara. En liten bänk jag brukar sitta på och en liten damm med några andar som simmade. Jag drog upp väskan och kastade iväg några brödbitar de snabbt åt upp. Jag tittade mig runt omkring, jag minns faktiskt inte hur jag hittade det stället. Kanske när jag var elva, på väg till skolan (och så nyfiken jag är) hade jag kanske sett den lilla kröken mellan husen och smitit in när ingen såg mig. Jag flinade lite och fick en liten chock när jag kände telefonen vibrera och låta högt från bakfickan. Jag hoppade till och svarade på samtalet.

 

"Milly Walnington, Vem är det?" frågade jag vänligt och lade benen i kors.

"Heej det är jag Kaylee" svarade en röst raspigt. Vilken överraskning! tänkte jag ironiskt men bestämde mig att vara trevlig.

"Tja, har det hänt något?" sa jag snällt.

"Asså jag tänkte bara om vi kunde hänga idag, du vet som en dag på stan!?" svarade hon nu gladare men med en orolig stämma. Egentligen ville jag vara ensam idag men sa istället ja och vi skulle mötas vid gallerian. Jag himlade med ögonen efter det underliga samtalet och drog ner mina shorts som hamnat en bit för högt upp. Jag kollade på min tröja som verkade smutsig men jag orkade inte att fixa mig nu så jag struntade i det. Jag gav ankorna det sista av brödet jag hade kvar och gick därifrån. Jag hörde hur de nafsade i sig allting och fick ett snett leende på läpparna.

Kanske skulle det bli en lyckad eftermiddag trots allt.

 

Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren till pappas kontor efter att han inte öppnat när jag knackat.

"Har du tid?" frågade jag försiktigt.

"Ja, men prata på du bara!" svarade han lite irriterat.

"Jag fick ett sms av Justin... han bjöd mig till AMA och jag undrar.." sa jag men som vanligt avbröt han mig.

"Nej! Du stannar här nu, okej!" sa han högt och fortsatte skriva på sin laptop.

"Men!! Varför!!!" sa jag och stönade.

"Nej förstått!" svarade han argt.

"Men berätta varför!" sa jag och slog näven mot bordet han satt vid.

"För att... efter att din mor dog känns det som om du är det ända jag har kvar och jag kan inte släppa dig så gå till ditt rum och säg inget eller käfta emot" röt han fast lite tystare den här gången.

Jag suckade men gjorde som han sa. Han är alltid lika rädd.

 

Det plingade till vid dörren, "Jag öppnar!!!" skrek jag och sprang ner för trappan.

Jag öppnade dörren snabbt och fick se ett glatt ansikte. "Hej ljuvliga kusin!" tjöt hon och kramade mig hårt och jag besvarade kramen intensivt. "Hellu Candy!" svarade jag mjukt och hjälpte henne med väskorna.

Hon är verkligen min favorit familje medlem. "Vad gör du här?!" undrade jag.

"Jag fick lite pengar över när jag åkte på en klass resa i england så jag åkte hit och ta daaa!" svarade hon. Hon kallades Candy och Butterfly eftersom, Candy säger jag eftersom hon heter Carlynda men pappa kallar henne Butterfly för att hon alltid är så 'underbar' och sprallig enligt honom.

"Jag har hört att du träffat JUSTIN!" pep hon.

"Aa" sa jag dystert och hon rynkade ögonbrynet. "Det har hänt något... vad?" frågade hon tyst.

"Pappa låter mig inte komma till American Music Awards" svarade jag.

"Du måste ju gåå" sa hon bekymrat.

"Ja, och det ska jag!" svarade jag hemlighetsfullt "Jag ska rymma"

 

Vi kom fram till barn sjukhuset. Jag älskade verkligen att göra någon annan glad. När jag kom fram träffade jag Ryan och han visade mig till olika ställen. Dessutom fick jag bli intervjuad och fotad av Journalister och några liknande paparazzis fast som var fotografer. Jag blev bländad av blixtrarna flera gånger och blev glad när jag äntligen fick gå till olika barn. Innan vi åkte till sjukhuset hade jag mött mina vänner, härligt att träffa alla gamla kompisar i Texas.

-

Dags att åka till LA tänkte jag när jag skulle hem igen, 2 dagar hade känts som 2 timmar. Jag hade vaknat extra tidigt så jag skulle kunna åka hem snabbt men egentligen skulle jag bara vilja sova för evigt. Jag åkte till flygplatsen med Pricilla och Flyg resan hade gått snabbt. När jag kommit fram till flygplatsen köpte jag te vid StarBucks och Pricilla köpte en macka. När vi hoppat på Taxin kunde ingenting stoppa oss.

Gubben som körde verkade vara över medelåldern och såg ut att vara arab, och dessutom hade han en lång "klänning". För att vara helt ärlig var det ingen lyckad look...

 

Jag lyssnade på Paramore ända tills vi kom fram. Pricilla skulle fortsätta hem till sig men jag hoppade av när jag började känna igen mig.

Jag hasade mig fram till dörren när jag kommit fram till rätt hus. Jag pustade ut medan jag drog ner handtaget som stod mitt emot mig. När jag kom in riktades min blick mot en pall som stod mitt i rummet. Jag märkte att hela ingången var pyntad och att det stod en lapp på pallen. På framsidan stod det Look up :) och jag fick se en stor skylt med en stor text:

WELCOME HOME! Jag återgick till lappen och vecklade upp den.

Välkommen hem Selena! Jag har saknat dig och jag hoppas du kan förlåta mig.. Jag vill inte se dig ledsen eller arg längre utan jag vill att det ska vara precis som det var när vi träffades. Nu undrar du väl vem "jag" är och det kommer du få redan på nu...


Jag rynkade pannan och tittade upp. Jag fick se en perfekt kropp och ett par underbara hasselnöts ögon... JUSTIN

"Jag förstår att..." hann Justin säga innan jag hoppat på honom i en varm kram. Jag kysste honom passionerat en lång stund och han hade ramlat på golvet och jag ovanpå honom. Efter kyssen fnissade jag till, en av de lyckligaste stunderna i mitt liv..

 

_________________________________________________________________________________________

Äntligen klart!!! Har haft mycket att göra den här veckan och så raderades allting så jag fick börja om men nu blev jag klar! KOMMENTERA gärna ;D

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards