Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

As long as you love me 16. You by my side

Av selenatornoveller - 5 december 2012 16:02

 

 

Vid ingången hittade jag en full påse med en massa grejer i. "Just det!!!" sa Selena och tittade hemlighetsfullt på mig så vi fick ögon kontakt. "Jag köppte de här sakerna vid halloween till dig men jag glömde bort dem när du... pratade med Tiffany" stammade hon och räckte över påsen till mig. Innuti hittade jag ljus lyktor som var formade som pumpor. "Thank you sweet heart" sa jag och kysste henne passionerat. Hon besvarade kyssen snabbt och la armarna runt min nacke, aldrig att jag skulle släppa hennes midja nu...

    

"Hallå?" svarade jag motvilligt när jag hört mobilens signaler.

"Heej minns du mig?" frågade en tjej röst.

"Ash! Självklart minns jag dig" utbrast jag.

"Bra för jag är vid ditt hus" svarade hon och samtidigt plingade det till.

Jag vände mig snabbt om och stängde av luren.

 

"Ashley!!!" tjöt jag och kramade om henne.

"Vad gör du här?" undrade jag.

"Jo, jag ska bo här... för tillfället" la hon till och jut då märkte jag att hon hade en massa väskor med sig. "Vi ska dela rum!" fortsatte hon. "Vet pappa om det?" frågade jag och var glad över att han jobbade.

"Ähh, ja! det var ju hans idé! Jag trodde du visste!" sa hon och ställde ner sina resväskor. Tillvärkade man verkligen så stora väskor nu för tiden? tänkte jag och bar upp dom till mitt rum.

Ashley var min gamla barndoms vän och var världens underbaraste! Vi hade ju inte träffats eftersom jag var på praktik stället och den grymma (asså inte bra) skolan.
När vi satte oss till rätta (altså med var sin dator i knäet) gav Ashley mig en blick som om hon ville ha något.

"Vad?" sa jag och gjorde en grimas.

"Är det sant att du praktiserar hos Justin!?" sa hon högt. Jag själv hade nästan glömt bort det men nickade sedan tveksamt. Vi hade nästan inte träffats på en vecka, jag borde nog ringa upp honom" funderade jag medan Ashley blabblade på om en massa saker om att hon var världent största belieber och blabla.

Jag suckade inombords, jag kunde inte skicka nått sms nu eftersom Ash skulle flippa ut. Jag suckade återigen fast på riktigt vilket gjorde att Ashley slutade tramsa.

Hon gav mig en retsam blick innan hon fortsatte flamsa på, jag tog mobilen och hoppades kunna skicka något till Justin i alla fall...

 
   "Hej Mandy" stönade jag och tryckte upp ett smile på läpparna.

"Varför så dyster?" frågade Mandy men det lät mer ironiskt än en fråga. "Inget, vaknade bara på fel sida idag.." svarade jag och klev in i lägenheten.

 

Egentligen hade nog båda av oss vaknat fel eftersom vi behövde stanna vid en parkering mitt i natten för att sova i ungefär en timme, sen skulle vi fortsätta resan till den där 'skolan'. "Ey, det var värt det" svarade hon och letade reda på våran lägenhet. När vi kommit in i den såg den lyxig ut, köket var redan fixat, vardagsrummet hade mmoderna möbler och tv och sovrummen såg sköna ut. "Vilket dröm ställe det finns till och med en balkong" sa jag när jag slutat stirra.

Men jag märkte att jag inte pratade med någon eftersom Mandy redan gått på utflykt. "Mandy!"

"Kom, Milly" ropade Mandy tilbaka från ett kontor. "Ett eget data rum med mac-books!" fortsatte hon och paxade den ena datorn som hon snabbt pyntade med klistermärken. "You are hopeless!" suckade jag och kollade på klockan och kutade sedan till skolan med Mandy hack i häl. "Jag sa ju att vi skulle komma försent om vi stannade för att sova" pustade Mandy. Jag ignorerade henne och kom äntligen in till matte salen den första lektionen. Som vänat hade alla redan kommit och jag vinkade medan jag viskade lågt till Mandy:

"Pinsam stund"

Hon nickade och tvingade fram ett leende innan vi satte oss på var sin bänk. Jag fick sitta bredvid någon som hette Martha och såg ut som en nörd plugghäst.

Kunde det bli värre?

 

Jag log mot Justin medan han öppnade dörren så jag kunde komma ut.

"Tackar Tackar!" skrattade jag.

"Hey Selena!" ett par killar i artonårlsåldern gick gående mot oss.

"Justin"

"Lugn" svarade han utan att vända blicken från dom.

De ställde sig i vägen för oss.

"Kom igen flytta på er!" sa Justin argt.

"Så bävern har attityd!" sa en av grabbarna och skrattade.

"Lämna honom ifred!!" röt jag och gav dom en 'farlig' blick. "Äsch, flytta på dig, dig vill vi inget" svarade den som verkade vara ledaren eller vad man kan säga. Han knuffade till mig så jag ramlade ner på marken. "Din jävla idiot!" skrek Justin och smällde till honom med sin ena knytnäve så att han ramlade omkull.  

Jag hade fått 2 stora skrapsår på båda knäna och det sved. En av killarna försvarade sig och sparkade till Justin på benet så att han snubblade. "Justin!" flämtade jag, han blödde. Det hade redan blivit ganska mörkt och jag reste mig upp snabbt och slog killen som puttat Justin på kinden.

Jag sparkade honom mellan bena. "Stick härifrån era dumhuven!" ropade jag och 2 av dom backade men den ana stod kvar. Han slog mig plötsligt i magen som fick mig svårt att andas i en stund. Jag ramlade ihop på marken och såg hur Justin sparkade honom och bar mig i sin famn in till huset. Han la mig försiktigt på soffan som om jag var gjord av glas.

Jag kände hur jag blev trött och jag somnade tungt på Justins knä.

 

 

Jag sträckte mig fram för att hämta mobilen som nyss fått ett meddelande.

Justin hade skickat ett meddelande tillbaka.

Jag ska till en grej så du behöver inte oroa dig, I call u later - Justin Drew Bieber


Jag kollade mig runtomkring och märkte att Ashley redan hade vaknat. Jag ställde mig frivilligt upp och misstänkte att hon var på toa och sminkade sig eller nått. 

"Gomorron!" sa hon som satt och fönade håret med en handduk virad omkring henne. 

"Hejsan.." svarade jag ganska lågt och suckade. "Varför vaknade du så tidigt?" frågade jag henne sedan och kollade på klockan som visade halv åtta. "Din kusin kommer och jag tänke att vi kunde shoppa idag!" svarade hon med en otroligt glad stämma. "Jag vet att både du och jag hatar köpcentret men gör det för henne" lade hon sedan till.

"Jaja" sa jag och bytte om till vanliga kläder. Jag tittade ut och såg en blåsig vinterdag. En lätt suck kom ur min mun och en lång gäspning efter.

Efter vi ätit hos seveneleven (för att vi bestämt oss att äta frukost ute) gick vi till köpcentret. "Kommer du Tiffany?"

"Gå före ni!!" ropade jag tillbaka. Jag stönade och gick sedan söligt efter. Varför hade jag gått med på att åka och shoppa egentligen? Jag sprang sedan efter Ashley och Candy.

 

"Jag tror vi alla behöver kläder inför julen!" tjoade Candy och gick in till en butik med festklänningar.

Jag köppte en vin röd klänning medan Candy köppte en ljus grön kort klänning och Ashley tog en svart vit stor klänning. "Vart ska vi nu?" sa Ashley och tog armkrok med oss. "Vi behöver ju fortfarande, väskor, smink, accesoarer, smycken!" utbrast Candy.

"You're hopeless but okey! Let's do it for you!!!" flinade jag och stoppade min klubba i munnen.

 

___________________________________________________________________________

Gillar absolut inte detta kapitel!!!
Jag hoppas att ni gillar det i alla fall!'

KOMMENTERA gärna :))))

Ni har förtjanat detta kapitel

 


 
 
Filippa

Filippa

7 december 2012 19:23

JÄTTEBRA!!!!!!!!!!!!!! I LOVE IT!<33

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lucia

9 december 2012 18:16

älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar
din novell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards