Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

As long as you love me 20. We meet again

Av selenatornoveller - 27 december 2012 17:04

 

 

"Oj då, vi står visst under misteln!" skämtade hon och jag drog henne närmare henne och kysste henne en lång stund. Hon la sina händer omkring min hals och nacke medan jag la mina armar runt hennes midja. "God Jul älskling" viskade jag under kyssen och kysste henne igen. En skön känsla flög i min kropp. En perfekt känsla.

 
"Hur mår du?" oroade jag mig när jag klivit in till Candy. Hon hade blivit sjuk och spenderat hela julafton genom att ligga hemma och snyta sig.

"Bättre och bättre" uppmuntrade hon mig men självklart visste jag att hon ville få mig på bättre humör.

"Jag ska just gå så-" hann jag säga innan hon som vanligt avbrutit mig.

"Vart!" frågade Candy glatt och la ifrån sig sin frukost som bestod av pannkakor med sirap och oboy.

"Till bibblan" ljög jag och pillade lite med mitt svarta nagellack som jag verkligen behövde fixa.

"Uh, okej...." sa hon och rynkade pannan.

"Hejdå!" sa jag och stormade ut ur rummet. Jag kunde absolut inte komma försent till konserten. Eller tja... det var mest en genomgång men who cares. Jag tog snabbt på mig ett bar kängor och en blå kavaj.

"bye, pappa" ropade jag men väntade inte på hans svar. Jag gick med snabba steg mot bussen för att Ashley tagit min bil för att åka till nått ställe hon tjatat om.. vad hette det nu igen... Lé Cafeteria... Lé café... äsch. Mina tankar avbröts av att jag hörde bussen köra iväg.

"Vänta!!" skrek jag och sprang. Som tur vad såg han som körde bussen mig och stannade,

"Tack" pustade jag och han gav mig bitch-blicken.

"Du får se till att komma i tid nästa gång" grälade jag och jag sa intensivt förlåt och satte mig längst bak bredvid en gammal tant med en massa parfym och en gangster i hopp om att få slippa träffa på chafören igen.

 

 

Jag suckade, jag ångrade djupt att jag inte följt med Justin på den där övningen eller vad det nu var.

Jag tittade på granen igen som var hälften pyntad. Justin och jag hade ju inte hinnit göra klart det för att..jo... aja skit samma strunta i det du läste. Jag bestämde mig att ta en duch till slut. Jag blev äcklad när jag tittade på golvet som var lortigt från festen. Även fast det gått flera dagar hade jag bara plockat undan mina kläder som någon tagit... ärligt, varför vill man rota i någon annans garderob?! En lätt suck kom ur min mun.

-

Efter duchen valde jag kläder som inte skulle vara för festligt och inte för kliché. Jag valde till slut en sliten gammal tisha och ett par mörka jeans samtidigt som jag desperat försökte hitta min IPhone 5. Till slut hittade jag den på golvet i mitt rum och gick igenom min komtaktlista.

"Ashley T, Ashley C, Chloe, Fredo, Justin, Taylor" mumlade jag och rang Taylor som svarade med lugn stämma.

"Hej Taylor! Ville bara veta när vi ska träffas vid den där restaurangen" undrade jag och bet mig löst i läppen.

 

"Jag är inte så långt därifrån så vad sägs om nu?" svarade hon och jag accepterade förslaget samt rang en städfima som kunde komma och sopa undan all skräp. Jag sminkade mig snabbt och låt det bli lite basic bara och tog på mig mina bekvämaste dojor och slet på mig en blå/röd skjorta.

Jag öppnade dörren och en svinkall luft kom emot mig.
Jag skulle tagit en jacka istället tänkte jag och himlade med ögonen.

 

Jag log. Äntligen fick jag lite ensam tid ute på stan... Nja, jag bara skämtar skälvklart följer Mandy med.

Jag var glad över att Kaylee hade bestämt att stanna hemma och hon skyllde såklart på att hon mådde illa.

"Titta vad sjukt!" sa Mandy och pekade på en liten pojke i elva eller tolvårsåldern sjunga på en trappa.

Mycket folk hade samlats runt honom. "Haha, påminner om Justin Bieber" skrattade jag och gav honom en slant.

"Thank you" tackade han och nickade mot honom.

"Vad gör man inte till en grabb som har en dröm" log jag och fortsatte gå med Mandy.

"Mandy kan du köpa en slush åt mig" frågade jag Mandy.

"aja okej" stönade hon.

"Kom ihåg att jag gav dig den där super lyxiga handväskan till dig som julklapp" påmnde jag henne när jag fått min päron slush.

"Puh, jag gav ju dig en ipa mini och ett skal till din Iphone 4" sa Mandy tillbaka och jag måste medje att hon har en poäng där.

"Jag vet och jag uppskattar det" sa jag och la min arm runt hennes nacke.

"Jajaja, pladdra hur mycket du vill" sa hon och kollade in hennes iphone 4s.

"Varför skaffar du inte dig en ny iphone" sa hon och tittade på min gammla.

"Jag sparar till viktigare saker" svarade jag stolt.

Hon himlade och stannade utanför en butik. "Vänta.. är inte det där Kaylee" sa hon upphätsat.

Vaaarföööör!!!???

_______________________________________________________________________________________
Jävlar vad kort kapitel!!! Jag fick dåligt samvete över att jag inte har upptaterat så ofta så jag tänkte att jag kunde få något gjort idag!! Jag tror att jag kommer göra kortare kapitel (fast det blir ju helt klart flera då) istället.

I alla fall kommentera om du tyckte det var bra, tråkigt roligt eller något annat som du vill säga!!!

KOMMENTERA <3

 


 
 
Filippa

Filippa

27 december 2012 23:30

Jag tror det blir bättre med fler och kortare!:)

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonum

29 december 2012 14:43

Bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards