Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

As long as you love me 21. And your talking about?

Av selenatornoveller - 31 december 2012 19:15

 

 

"Jag vet och jag uppskattar det" sa jag och la min arm runt hennes nacke. "Jajaja, pladdra hur mycket du vill" sa hon och kollade in hennes iphone 4s. "Varför skaffar du inte dig en ny iphone" sa hon och tittade på min gammla. "Jag sparar till viktigare saker" svarade jag stolt. Hon himlade och stannade utanför en butik. "Vänta.. är inte det där Kaylee" sa hon upphätsat. Vaaarföööör!!!???

 

    

"Hej Kaylee!" rabblade Mandy snabbt upp och kramade henne mjukt.

"Hej" sa jag lågt och vinkade kort med handen. Jag hade faktiskt lärt mig gilla Kaylee men att se henne krama Mandy som jag och Mandy brukade göra fick mig att bli avundsjuk.
    "Vad gör du här" frågade Mandy henne sen efter kramen som jag hatat.

"Jo, min kusse är i stan och hälsade på från Mexico på jullovet" svarade hon och kollade bakåt mot en yngre tjej som kollade på skor.

"Kusse?" undrade jag torrt.

"Kustin" skrattade Kaylee och Mandy ikapp.

"Coolt! kom nu sticker vi" bölade jag.

"Hey, vänta kom så följer vi med dom istället" sa Mandy och stoppade mig från att vända mig om. Jag himlade kort med ögonen och nickade sedan osäkert på huvuet.

Jag ruskade lite på mig och svalde hårt, kom igen Milly... så jobbigt kan det inte vara!!

 

 

Jag klev av bussen och gick extra långsamt hemmåt. Jag hade fått gå hem lite tidigare från studion där Justin spelade in sitt album. Jag hade dessutom kommit försent till repetitionen också tack vare att jag försov mig. Jävlar vilken stressig dag tänkte jag och knappade in Ashleys telefonummer.

Heej! Det är Ashley. Jag pratar i telefon och är upptagen men ring gärna senare eller lämna ett röstmeddelande... nu!!

Piiiiip

Jag suckade och stängde av. Det var hopplöst att lämna ett röstmeddelande för att hon aldrig kollar sin röstbrevlåda.

Candy var fortfarande sjuk. Jag tänkte på julklappen jag gett henne. Omslagspappret var rött med gnistrande stjärnor på och en stor silkes len rosett på! Jag undrar varför jag just hade det på minnet men mina tankar avbröts at att jag kommit fram. Jag stönade lättat och kastade av mig min väska och ytterkläder och hörde Ashley.

Mitt leende försvann när jag såg Ashley babblade i telefonen.

Jag gjorde en irriterad grimas och sprang in till Candy igen.

"Vem pratar Ash med?" sade jag utan att ens lägga till hej.

"Åh, sin förra bästis från Australien!! De har fått kontakt igen" fubblade Candy och fortsatte läsa i sin mode tidning.

Jag kollade på sängen och insåg att den var full med, matlagnings tidningar, magasin, skvaller blad och nyhetspapper.

"Vart har du hittat allt detta" utropade jag.

"Din snälla pappa hittade några nyhetssidor vid tunnelbanan och jag hittade några skönhetstips i ditt rum.. och så har Ashley åkt till en liten butik i centrum" pratade Candy utan att höja ansiktet från det hon hade i handen.

"vart har du varit?" sa hon sen och sneglade försiktigt på mig vilket som var läskigt.

"Em, jag.... spelade pingis med min vänn Susan" sa jag snabbt. "Ingen du känner" lade jag till hastigt.

 

"....Visst" svarade hon oskarpt.

Häftig räddning där Tiff!

 

"Tjo" log Taylor och slog sig ner bredvid mig på restaurangen vi var på.

Vi fick ta emot menyerna ganska fort och jag kollade igenom hela listan som inte såg särskilt fräch ut.

Det blev en pinsam tystnad mellan mig och Taylor en lugn stund.
"Jag tror jag bestämt mig" sa Taylor sen och jag sa samma sak.

När maten kommit på bordet glufsade jag i det snabbt dels för att jag inte ätit frukost och lunch och dels för att jag inte ville prata mycket.

-

Kvällen hade blivit super och både jag och Taylor hade gått ut skrattandes men dock var det nio paparazzis utanför fast det brydde vi oss inte om. "Kommer du på Pricillas fest?" frågade Taylor mig innan vi gick skilda vägar,

"Jag vet inte riktigt om jag ska fira nyår med fest jag menar.. det kommer nog bara bli jag och Justin men jag skickar sms om jag komme..." hann jag säga innan Taylor avbröt mig.

"Okej" sa hon.

"Jag borde gå nu.." sa jag och gick.

Jag undrade verkligen vart Justin var.

  _________________________________________

Inge drama! Jag har bestämt mig att korta kapitlerna och göra flera istället ungefär 3 stycken per vecka eller nått!!
Jag har inte så mycket tid sen när skolan börjar och så kommer min andra blogg tyvärr före denna men jag försöker så gott jag kan...

Jag ska inte börja skriva för mycket för då blir ni säkert utråkade så KOMMENTERA!! jag lovar att det kommer flera kapitel då med mer spänning ;)))

 

 
 
Ingen bild

anonum

2 januari 2013 14:00

next chapter!

selenatornoveller

3 januari 2013 11:08

Har kommit ut ett;)

 
Ingen bild

LOL

2 januari 2013 14:00

LOOOVE IIIIIIT

selenatornoveller

3 januari 2013 11:08

Tnx

 
Ingen bild

Filippa

6 januari 2013 01:01

JätteBra! :)<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards