Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

As long as you love me 22. Getaway to the sun

Av selenatornoveller - 2 januari 2013 13:56

 

   

Kvällen hade blivit super och både jag och Taylor hade gått ut skrattandes men dock var det nio paparazzis utanför fast det brydde vi oss inte om. "Kommer du på Pricillas fest?" frågade Taylor mig innan vi gick skilda vägar, "Jag vet inte riktigt om jag ska fira nyår med fest jag menar.. det kommer nog bara bli jag och Justin men jag skickar sms om jag komme..." hann jag säga innan Taylor avbröt mig. "Okej" sa hon. "Jag borde gå nu.." sa jag och gick. Jag undrade verkligen vart Justin var.

   

Jag suckade... lättat alltså. Solen gassade mot ryggen. Justin hade gett mig två presenter, en semester till Mexico och två låtar som jag älskar!

"Hej sweetheart" hörde jag Justin säga. Han ställde ner kokos mjölken på ett bord bredvid mig.


"Tack gubben" svarade jag och han kysste mig på hakan.

"Jag måste gå till Chaz och Allison men jag kommer snart" sa han.

"Ok" mumlade jag besviket och han märkte att jag blev deppigare.

 

"Lugn, snart kommer jag" sa han och jag kysste honom på kinden och log.

Jag gick till Chloe och Francia som satt bakom mig samt la mig ner på min handduk.

Jag drog ner solglasögonen igen och slöt ögonen.

-

"det blir inte samma sak att fira nyår isär" stönade jag vid flygplatsen. Justin skulle fira nyår i USA och sjunga istället.

"Såja, gullet" sa han "Vi möts ju när du kommit hem"

Jag nickade som svar och släppte motvilligt hans hand. Jag vinkade hejdå och gick tillbaka med Francia, Chloe, några av Chloes vänner och Francias syster. Jag bet mig i läppen hårt och struntade i att det blev ett sår sedan kollade jag mobilen och insåg att jag inte sagt till mamma att jag åkt till Mexico. Jag skickade ett sms och hoppades på att hon inte hade blivit orolig redan men... jag är ju 20 år... jag är ju vuxen! Jag himlade åt mig själv och pratade istället med Chloe.

När Ashley äntligen sagt hejdå och avslutat samtalet fick jag äntligen lite uppmärksamhet.

"Nemän hej Tiff! När kom du hem?" sa Ashley glatt och satte sig till rätta.

"För 2 timmar sen, Ash" svarade jag argt.

"Förlåt... men jag pratade...." mumlade Ashley fram.

"Jag vet, det gör inget... Hur var det på Restaurangen?" undrade jag och klämde upp ett leende på läpparna.

"Ärligt talat var det motbjudande där inne men maten var i alla fall utsökt" skrattade hon och ställde sig upp.

"Jaså" sa jag förstående,

"Åh jag höll på och glömma!" skrek hon nästan och slog sig själv i pannan. "Vet du vad" sa hon men det lät mer som en fråga. "Nope" suckade jag. "Jag såg Selena Gomez och hon var med någon.. hon är också en kändis och heter Taylor... S....äsch efternamnet börjar på S" sa hon. "taylor swift" rättade jag henne.

"Men du, säg inget till Candy, hon flippar ur om jag berättade att jag sett Selena" bekymrade Ashley sig.

"Jag vet... därför döljer jag att jag känner Justin Bieber" fumlade jag tyst och hon höjde ögonbryna.

"Det har du inte berättat för mig heller" sa hon högt och knuffade lekfullt mig på axeln.

"Varför har du inte sagt det!?" fortsatte hon.

"Venneh" svarade jag tyst,

"Hörni!!!" ropade Candy som kommit ner till oss.

"...Candy..." sa Ashley och titta ner på sina fötter.

"Jag kommer åka hem!" tjöt hon.

"Va?" sa jag och Ashley i kör.

 

"Ja, jag ska åka till San Francisco igen" tjoade hon.

-

"Hejdå" sa Ashley och Candy gav henne en mjuk kram.

"Kommer sakna dig" sa Candy och avslutade kramen.

"Hejdå" sa Candy. "Nee, säg inte hejdå.... säg bara vi ses snart" log jag och hon gav mig en intensiv kram som jag snabbt besvarade.

"Älskar er" skrek hon högt innan hon klivit i taxin. Jag vinkade samtidigt som Ashley.

Jag hade en känsla om att jag kommer sakna henne.

 

"Love you all" skrek jag till publiken och fansen blev galna. Jag gick av scenen snabbt och gick fram till Scooter.

"Bra mannen" sa han och gjorde ett handslag.

"Tack, när kan vi åka tillbaks till Mexico" frågade jag snabbt.

"Woow, sakta bro. Du ska få träffa din flickvän. Bara några intervjuer först. Och lova att inte mysa för mycket när vi är där" skämtade Ryan som avbrytit mitt och Scooters samtal.

Jag slog honom lätt i magen med ett flin på läpparna.

"Visst, men jag kan inte lova något till 100%" bekräftade jag och Scooter skrattade.

-

Jag gick lugnt ut från säkerhetskontrollen och tog mina väskor. Då var klockan typ 4 på morgonen i Mexico.

När jag kom ut letade jag desperat efter Selenas ansikte vid ingången och hoppades på att hon skulle möta mig där men hittade henne inte. När vi kommit till hotellet gick jag snabbt upp till mitt och Selenas rum. Jag knackade försiktigt och öppnade dörren.

Jag  möttes av Selena. Hon grät.

"Vad har hänt" utbrast jag och slängde alla väskor och satte mig bredvid mig. Hon hoppade snabbt i min famn.

"B...Ba....Baylor har skadat sig"

 
  _____________________________________________________________________________________

Yep, blev klar med det.... Om det känns bra? Det käns TOTALLY GREAT!!!!!

Hoppas ni hade ett bra nyår <333

KOMMENTERA

 


 
 
Ingen bild

Filippa

6 januari 2013 00:59

Tummen upp! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards