Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

As long as you love me 24. Good to see ya

Av selenatornoveller - 7 januari 2013 15:06

 

 

"Jag bryr mig inte om att det var stekhett i Mexico, när kommer du hem" röt jag i telefonen när jag pratade med Justin. "lugn nu, babe! Jag är framme om 10 minuter. Jag sitter i bilen med Fredo" svarade han mjukt med sexig röst som genast fick mig att bli svag. "Okey, ses sen" svarade jag hastigt och stängde av innan han hunnit säga ett enda ord. "Såja Baylor. Husse kommer snart" viskade jag i hans öra. Jag minns när han var liten. Jag fick en efterblick som höll på en lång tid.

 

"Du började" muttrade jag medan jag irriterat försökte få bort mjölet ur håret.

"Tjata inte" sa Ashley argt. Jag flinade och till slut garvade vi båda två.

När vi gick tillbaka från köket insåg vi att hela köket var fullt av mjöl.

"Satan!" svor jag och kollade på klockan, den visade halv 5 över halv ett och pappa skulle komma hem klockan två.

"OMFG, din pappa kommer att döda dig" viskade Ashley lågt.

"Du menar oss" utbrast jag och sopade desperat bort mjölet från golvet.

"Stå inte bara där hjälp till!!!" fortsatte jag.

"Absolut" sa Ashley och tvättade diskstället.

-

"Vi klarade det i alla fall" stönade jag och lät min kropp falla ned i sofffan.

"Vad är klockan?" undrade Ashley trött.

"Ehm,...2 i 2" svarade jag och hörde pappa.

Ashley satte sig utmattat ner bredvid mig medan pappa stormade in,

"Nemen, det verkar som om ni haft kul idag" skrattade han. Jag gjorde en retsam min medan jag lutade mig mot Ashleys axel. Jag minns inte vad som hände sen, kanske svimmade jag, kanske somnade vi eller så kanske mitt minne är helt veck.

 

 

Jag gäspade djupt där jag stod vid mitt lilla hemliga ställe. Jag satte mig ner på bänken och blundade för
   en minut. När jag öppnade ögonen möttes min blick inte av den lilla dammen med änder utan av ett kolsvarta ögon. Jag satt inte heller på bänken utan en kall sten.

"Vad vill du mig" jämrade jag mig.

"Det vet du" stönade han och jag såg igenom hans becksvarta själ. Han tog fram en pistol och hotade mig med den genom att föra den mot mitt huvud,

"Vem är du?" darrade jag fram.

"Minns du inte mig? Jag är ju Jack... ditt ex!!!" röt han högt och slängde mig mot marken dock tog han bort pistolen och riktade den inte mot mig längre.

"Hahaha" skrattade han ont. "Hämnden är bäst" fortsatte han och slängde iväg sin cigarett han haft i munnen.

Han kastade en mellanstor sten på mitt knä och jag kände smärtan men bestämde mig för att bita ihop.

Jag blinkade och så var han borta och då märkte jag att jag  blödde i huvudet på grund av att jag föll på en hård stubbe.

Jag kände hur huvudvärken spreds i min hjärna. Jag suckade. Jag minns inte någon Jack... jag tror inte ens att jag känner någon med sådant namn. Jag kände hur min hals blev torr och längtade efter vatten. Jag ställde mig upp men ramlade ihop igen på grund av smärtan på benet. Snart såg jag att Jacks cigarett hade gjort en brand som spreds sig snabbt i läven på marken. Precis innan jag blev bränd av lågan skrek jag.

Jag satte mig fort upp och märkte att jag låg på golvet i hallen och hade dregat en hel del...

"En dröm" pustade jag kallsvettigt och reste mig upp.

Jag vacklade in till köket för att hämta någån frukt eller nått samt hämta en servett för att ta bort salivet från golvet.

Jag flämtade till när jag hörde dörren plinga. Kan det verkligen vara Jack?

 

 

Jag vaknad med ett ryck. Jag låg på rygg och bredvid mig låg Justin. Jag antog att han sov så jag vände mig extra försiktigt om och såg klockan som pekade på 5 över tio på kvällen. Jag fattar inte hur jag kan gå och lägga mig så himla tidigt tänkte jag och insåg att jag gått upp och lagt mig 09:30.

Baylor låg vid mina fötter och vaknade just när jag velat gå. Jag hade lust att säga till Baylor att vara tyst men ville inte väcka Justin som sov så gulligt.

Till slut fick jag Baylor att stanna i sängen medan jag gick ner för att...jag vet inte egentligen..

Jag gick snabbt in på datorn för att kolla in FaceBook. "Nummer nio: Selena Gomez?" frågade jag mig själv när jag såg att jag kommit på plats nummer 9 på listan över de mäktigaste kvinnorna på FB. Jag log för mig själv och såg att Chloe ville skypa. Jag himlade med ögonen och tvekade men efter några sekunder hade pilen hamnat på den gröna knappen.

"Hej" log hon och drog igen sin hästsvans hon hade på huvudet. "Tja" svarade jag enkellt och satt mig i skreddarstil.

"Men, varför så påklädd?" frågade jag en aning nyfiket.

"Äsch, nu när Demi är här i Mexico så tänkte jag och några av hennes vänner äta på en restaurang ihop och sen kanske gå hem till nån eller hänga på nån klubb" sa hon och satte på sig ett par små glittriga örhängen.

"Vänta är Demi där?! Asså Lovato liksom?" undrade jag och kliade mig trött i huvudet.

"Ja, jag som trodde ni var bästisar... Ni gjorde ju de där roliga videorna!" sa hon högt. "Njae, det var tider det" funderade jag.

"Snygg klänning!" fortsatte jag glatt eftersom jag ville att vi kunde undgå det andra samtalsämnet.

"Tack. Jag valde den för att den passar min makeup" fnissade hon och jag försökte granska hennes blåa klänning men lyckades inte så värst på grund av kameran men ögonskuggan såg jag bra. 

"Jag måste gå nu jag ska sätta på mig mina högklackar och sedan dra" sa hon tyst.

"Jag försåt hej.." och så var samtalet slut. "då"...

 

___________________________________________________________________________________________

På nästa kapitel kommer det bli action!!!Så mycke kan jag säga...

Jag vet inte om ni kommer gilla det men kom inte på någonting bättre på nästa kapitel så se till att kolla sen!!

Btw KOMMENTERA!

 


 
 
Filippa

Filippa

8 januari 2013 18:48

Jättebra! Lääääääääääääängtar till nästa kapitel!!!!!!!

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

 
Thesimsans :)

Thesimsans :)

11 januari 2013 14:50

Snygg header! :)

http://thesimsans.bloggplatsen.se

selenatornoveller

11 januari 2013 20:11

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards