Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

As long as you love me 26. And they were happy ever after...

Av selenatornoveller - 17 januari 2013 14:34

 

 

"Aa, du kanske är lite väl kompis med honom tror jag!" röt han ilsket. "Nee, han är från min förra skola" svarade jag argt och gav honom kortet jag fått från Christoffer. Jag kände smärtan från armen när Justin höll den lika hårt men släppte den sedan efter en stund. Jag hittade andan och himlade med ögonen. Jag kände gråten inom ögonlocken men vägrade att låta de komma ut. "Selena,...jag" mumlade han "Jag vet att du är en idiot!" ropade jag och stod upp vinglige och kända att min darrande hand istället blev stel och kall. Jag greppade tag om min väska och gick därifrån.

 


Jag stormade in i mitt hus och sprang in till toaletten. Jag kollade mig själv i spegeln och märkte att maskaran kletat sig runt ansiktet. Jag stönade lågt och tog en duch. Jag tog på mig ett par shorts och en stickad tröja samt gjorde en tofs mitt på huvudet. Jag hörde hur det plingade till vid dörren. Jag suckade men öppnade i alla fall. "Justin jag vill inte prata med di.." fräste jag men märkte att framför mig stod Chloe med rödsprängda ögon och jag antog att hon gråtit mer än jag.

"Nej men gud" sa jag tyst och kramade om henne. Hon stängde dörren bakom sig-

"Vad har hänt!" fortsatte jag oroligt.

 ""Cheis och jag har gjor...gjort....slut" snyftade hon och gled smidigt ur min kram. 

"Jag är ledsen" mumlade jag fram. "Mmm, han flirtade med någon tjej och glömde bort mig" snörvlade Chloe

  .

"Jag vet, han har flirtat med mig med"

"Va!" sa Chloe "Tack det gjorde ju allt bättre"

"förlåt jag kunde ha sagt det när du lugnat ner dig" jag skämdes lite och berättade om mig och Justins gräl.

"Men du... Nu ska vi inte tänka på dom. Dags att ha en tjejkväll" Kvittrade hon och ett leende spreds på hennes läppar.

"Vi klarar oss utan killar" log jag.

 

"Så Kaylee kommer att bli bakgrunds dansare för Nicki Minaj!" undrade jag och Mandy himlade med ögonen.

"För fjärde gången, ja!" stönade Mandy.

"Varför är du glad?" frågade Mandy chockat.

"Jag är glad för hennes skull" ljög jag och hoppades att det inte syntes.

"Okej" Mandy tittade fokuserat på vägen igen vilket gjorde mig betydligt säkrare. "Men Kaylee ska bara på en audition och om hon inte kommer in så ska hon söka till en musikskola eller gå på vår skola igen" påminde Mandy mig.

"Jaha" tystnade jag. "Framme!!" tjöt Mandy och framför mig kunde jag se vår lägenhet. "Lyxigt" sa jag glatt. Mandy tjoade någonting jag inte riktigt lyssnade på och jag klev in i lägenheten som var chick. Tjogoen elever hade lottats ut om att få bo på den nybyggda lägenheten.

Jag tryckte på knappen och snart öppnades hissens dörrar och jag klev in.

"Vilken våniing" ställde Mandy mig.

"Mrm," Jag bläddrade bland mina papper i famnen dock inte så snabbt så Mandy blev otålig.

"4 högst upp" "Visst" Mandy tryckte på knappen och snart stod vi inne i lägenheten och kollade runt. "Bättre kök, flottig toalett, större sovrum och nyare saker!" skrek Mandy från Vardagsrummet när jag stod i hallen och studerade rummet.

"Kolla!" ropade Mandy och jag joggade fram till henne. Hon räckte sin mobil och jag låste genast upp den. Ett sms syntes på skärmen: Kommer att dansa för Nicki!!!! - bff (Kaylee)

 

 

"Justin, Jag vet inte om det är en bra idé" Tiffany tittade oroligt på mig. Ett snett leende trycktes upp på mina läppar.

"Vi kommer ju knappats vara ihop på riktigt. Jag vill bara att Selena ska veta vad hon missar" svarade jag och hennes ansiktuttryck förändrades från osäker till vrede. "Nej! Du har gjort tillräckligt att såra hennes känslor och så ska du göra det igen!!" Tiffany tittade på mig spydigt och vände sig om för att börja gå.

 

" N o !   y o u   ha v e   d on e   e n o u g h   t o   b r o ke   h e r   f e e l i ng s   a nd   n o w  y o u  g o nn a   do   i t 

a g a i n ! ! "


"Kom igen nu babe..." viskade jag i hennes öra så att hon blev avslappnad.

"Vi ses imorgon" sa Tiffany bestämt och gick ut genom dörren. Det kommer att funka, tänkte jag. Men jag kände skuldkänslorna bubbla upp men lät det vara. Framför mig såg jag Selena med hundvalpsögon och tårar bakom ögonlocken medan hon bad om att vi skulle bli ihop igen.

"Galant!" mumlade jag för mig själv. "Tror jag"

_______________________________________________________________________________

Hade ingen inspiration men K-Bry!

Är sjuk nu och det gör så att det inte kommer komma så många kapitel men jag ska försöka...

KOMMENTERA gärna =>

    


 
 
Filippa

Filippa

27 januari 2013 17:02

BRAAAAAAAA! Längtar till nästa!

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

 
Samira.B

Samira.B

27 januari 2013 23:18

Sjukt bra skrivit!!(:

http://myWorld424.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards