Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

As long as you love me 27. Nothing like us

Av selenatornoveller - 27 januari 2013 12:37

   

"Kom igen nu babe..." viskade jag i hennes öra så att hon blev avslappnad. "Vi ses imorgon" sa Tiffany bestämt och gick ut genom dörren. Det kommer att funka, tänkte jag. Men jag kände skuldkänslorna bubbla upp men lät det vara. Framför mig såg jag Selena med hundvalpsögon och tårar bakom ögonlocken medan hon bad om att vi skulle bli ihop igen. "Galant!" mumlade jag för mig själv. "Tror jag"

   

Jag granskade Chloe från köket där jag satt. Hon stirrade på tv skärmen medan filmen spelades upp. Jag suckade lättat och log för mig själv.

"Sel, du missar det bästa!!" ropade hon för fjärde gången. Jag grubblade någonting ohörbart och gick fram till henne och drog ifrån henne popcorn skålen.

"Dela med dig!" tjatade jag och hon skrattade till som svar.

Jag gav äntligen TVn lite uppmärksamhet som jag snabbt ångrade eftersom det mest var en massa babbel i filmen.

"Toy Story är till och med bättre" muttrade jag och gjorde en hög tofs på huvudet. Chloe vred sig om och såg på mig allvarligt. "Jag vet" skämtade hon. Min blick flyttades istället till klockan och jag suckade trött. Jag älskade verkligen Chloe. Hon var alltid lika possitiv... till skilnad från andra.

Justin hade inte behövt. Han tar alltid sina bekymmer med våld vilket jag började tröttna på. Det var ju inte första gången som sagt. Jag drog fram de färgglada munkarna som fortfarande stod orörda på bordet.

"Vill d.." Jag avbröt mig av att jag såg Chloe med stängde ögon och ett par ljusa susningar kom från hennes strupe.

Awww, tänkte jag och såg hur oskyldig hon var. Snart såg jag ut som henne, låg och snarkade tyst på min stora soffa med TVn på. Vad kan man säga...best friends forever.

 

" W h a t   c a n  y o u  s a y . . . b e s t   f r i e n d s   f o r e v e r . "


 
   Jag vaknade av ett obegripligt obehag. Jag öppnade ögonen och märkte att jag inte var hemma...inte hos nån kompis...ups. Det värkte i kroppen medan jag tänkte. Det var bara då jag märkte att jag fortfarande var hos Justin. Han hade ju bett mig att komma för att snacka och...åh nej! Jag satte mig upp snabbt och lutade mig mot kanten av den breda soffan. Jag tittade mig runtomkring i hopp om att få se Justin. Snart hörde jag ett knarrande ljud i golvet. Snart kom Justin ut och drog en hand genom sitt hår. Shirtless. "Du har vaknat" granskade han och gick mot köket.

Hur långt hade han gått igår? Jag suckade och försökte dölja smärtan i alla leder.

Jag tog snabbt på mig mina jeans jag haft igår och ett linne som nog tillhörde Justin för att den blev pösig och stor på mig. Jag bet mig i läppen och ställde mig vingligt upp. "Frukost?" undrade han och dök in med huvudet i kylskåpet.

"Varför inte" frågade jag och satte mig på pallen vid det höga bordet. Snart stod juice och en macka framför mig.

"Kan du stjutsa mig senare" grubblade jag. "Sure" svarade Justin. "Kom ihåg att komma imorn"

"Varför. Vi har ju inget planerat den här veckan" flög det ur mig. "Bara för att vi inte ska till en konsert eller vara i studion så är inte schemat annorlunda" Jag gjorde en ironisk och undrande grimas och ett mystiskt leende trycktes upp i hans ansikte. "Du jobbar fortfarande för mig" sa Justin lågt. Jag visste vad han tänkte på och det var inte vackert. 

Jag gjorde en gest med händerna. "Jaja" bara jag slipper skolan, tänkte jag.

 

* F i n e *


"Great, då ses vi vid elva på morgonen. Jag hämtar dig" informerade Justin. Jag hade lust att börja gorma åt honom men att gräla skulle bara sluta i ett stort bråk. "Jag måste hem" påminde jag honom och det såg ut som om han tänkte påpeka något men stängde sedan igen munnen. "Javisst" han tog på sig en tröja och började gå mot dörren. Han kollade på mig över axeln och jag följde lydigt efter. Awesome.

 

Jag gick ut från skolan och lämnade ifrån mig en djup besviken suck. Jag väntade på att Mandy skulle komma ut ur skolan men kom sedan ihåg att min sista lektion var längre än hennes och att jag slutade senare på torsdagar.

Jag rusade till lägenheten och öppnade dörren hastigt. "Mandy!" skrek jag muntert i hallen och jag hörde hur hon snyftade från sovrummet. "Men tjejen, vad har hänt?" brast jag. Hon kramade om mig och grinade. "Kaylee har dött" grät hon och tittade på mig så att vi fick ögonkontakt.

"Herregud" Jag hade aldrig behövd hantera att nån dött om man räknar bort farmor men hon dog när jag var 6 år.

"Hon var min bästa vän efter dig" flämtade hon till. "Efter mig?" repeterade jag häpet. "Ja självklart" svarade hon snuvigt.

"Jag trodde hon var din bääästa vän" hon gjorde en min. "Nä, Du är min allra bästa vän. Kaylee är rar men varför tror du vi tappade kontakten?" Mandy log ett snett leende som snabbt försvann när hon tänkte på Kaylee gissade jag.

"Men vännen" utbrast jag och även jag var på väg att börja gråta. "Såja. Allt kommer bli bra igen" lovade jag och höll om henne.

 

_________________________________________________________________________________________

OMFG va hände?

Haha kidding! KOMMENTERA så blir jag nöjd plzzz :)

Nästa kapitel kommer kanske komma i slutet på veckan eftersom jag har skolan, vart sjuk, vännerna mm så jag hinner inte skriva så ofta...

 

 
 
Filippa

Filippa

29 januari 2013 07:10

thums up! längtar till nästa kapitel!!

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards