Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

As long as you love me 28. You can't run from the truth

Av selenatornoveller - 30 januari 2013 17:11

 

 

"Hon var min bästa vän efter dig" flämtade hon till. "Efter mig?" repeterade jag häpet. "Ja självklart" svarade hon snuvigt. "Jag trodde hon var din bääästa vän" hon gjorde en min. "Nä, Du är min allra bästa vän. Kaylee är rar men varför tror du vi tappade kontakten?" Mandy log ett snett leende som snabbt försvann när hon tänkte på Kaylee gissade jag. "Men vännen" utbrast jag och även jag var på väg att börja gråta. "Såja. Allt kommer bli bra igen" lovade jag och höll om henne.


 

Vägen hem hade varit pinsam. Under hela vägen var både jag och Justin knäpp tysta och ingen vågade eller ville säga något. Jag hade inget mod att prata och hade ingen som hällst lust.

"Tjoo" hade Ashley tjutit när hon öppnat dörren åt mig samt tog ett kliv åt sidan. Jag slappnade genast av när jag kände lukten av hembakat bröd.

"Tja" svarade jag lugnt. "Varför var du borta?" frågade hon mjukt och jag tittade genast neråt. Hon kollade på mig och hennes panna fick djupa veck och hur jag kollade tomt på mina fötter. "Jo.." började jag och undrade om jag skulle ljuga. Men jag hatade att ljuga eftersom Ashley alltid luskade ut det till slut. "Kom" Sa jag och slängde min Jeans jacka på golvet och släpade Ashley upp till mitt rum. Jag berättade hela 'storyn' och hon nickade då och då. När jag förklarat allt blev hon tyst som en mus. Oh my fucking god, tänkte jag bekymrat. "Justin Bieber!?" tjöt hon och log plötsligt brett.

"Hallå! Ska du inte stötta mig?" jag gav henne en taskig min.

"Aha..." funderade hon "Jag vet väll inte! Det var du som lät honom få tillträde till din kropp!!" försvarade hon sig och jag hyshade henne. "Jag vet" mumlade jag och hade lust att grina. Jag vet inte om han drogat mig eller nått, hällre få sparken än att knulla! Hon suckade och verkade ovanligt nöjd.

"Sluta jobba åt honom" förslog Ashley och tittade nervöst åt mitt håll. "Never!" röt jag "Det innebär att jag måste gå i skolan. "Det måste du i alla fall" svarade hon och lade armarna i kors. "Jag hörde din pappa snacka för sig själv om att du ska börja nästa vecka" fortsatte hon. Jag faller...långt långt ner och kommer aldrig upp, tänkte jag och kände en klump i magen. "Jag vill försvinna" klagade jag.

 

 

Jag satte mig bekvämt i fotöljen och bläddrade igenom alla kanaler som fanns. Jag hade på mig en liten söt svart klänning med snygga detaljer. Jag suckade och märkte att det mest var reklam, dåliga serier eller så handlade det om den store, Justin Fucking Bieber! Jag stönade och min blick glida mot ett foto av mig och Chloe på bordet framför mig.

Hon hade gått imorse klockan nio. Jag suckade när jag såg ett nytt mejl i inboxen. Frivilligt öppnade jag inkorjen och märkte att jag fått ett mejl från Hollywoodlife eftersom jag prenumererar på dom vid YouTube.

Rubriken löd: Justin Bieber and New Girlfriend out in Los Angeles, Today!

Under fanns en tråkig bild på mig och en bild på Tiffany och Justin som kör sin lyxiga bil. "Ohh, han är bra" log jag falskt.

Konstigt nog fick jag ett tweet från Nylon Magazine om att photoshooten officiellt har läckt ut över hela landet. Jag flinade glatt och stängde av mobilen. Jag ställde mig upp och gick med riktning mot sovrummet för att ta ett par mer softa kläder och valde ett par leggins, en vit tisha och en lång schal dock inga stövlar utan höga klackar istället. Sedan gick jag ut genom dörren och lade väskan om axeln. Dags att gå till studion då..

 

 

Mandy hade försäkrat att hela 'processen' skulle funka. Vi skulle åka till Texas eftersom Kaylees familj och släktingar bodde där. Jag och Mandy var vid BurBank där skolan var. Jag tänkte på mitt hem i Beverly Hills. Mina tankar avbröts av att Mandy började prata. Nu satt vi på flygplanet. "Jag har lovat mig själv att inte gråta" sa hon. "Det är en begravning, Mandy. Alla kommer böla" svarade jag ointresserat och tittade ut genom det lilla fönstret. När jag var ungefär elva mådde jag illa av gungande och blev illamående vid, flygplan, båtar, bussar,spårvagnar osv.

"Mandy" mumlade jag och slog lätt till henne på armen. "Aj, vad?" Hon gned sin ömma arm.

"Hur..Hur dog Kaylee?" frågade jag försiktigt. Jag trodde att hon skulle darra eller låta tårara komma men hon såg helt normal ut bortsett från hennes stela, kalla kropp.

"Det var en olycka" började hon och fuktade sina glansiga läppar.

"Klockan var ungefär halv fem på eftermiddan och Kaylee skulle gå till sitt hotell" Mandy tog en paus men fortsatte snabbt igen. "Hon gick över övergångsstället och en bil kom..." fortsatte hon känslosamt. "Jag fick reda på det via Kaylees pappa som rang mig typ klockan ett" tillade hon och jag klappade henne på ryggen.

"Jag är ledsen" mumlade jag. "Aa, jag också" svarade hon och lutade sig tillbaka i den obekväma stolen.

-

Begravningen hade varit oehört tjusig och Mandy hade inte brutit sitt löfte om att inte gråta i kyrkan. Kaylees bästa vän grät högt och mest av alla. Jag märkte att bara hennes mamma och pappa var där och uteslutade att Kaylee inte hade några syskon. Så fort Mandy kommit ut ur lokalen hade tårarna börjat välla nerför hennes kinder och det gjorde mig orolig att se henne så ledsen. Hon kramade om Kaylees mamma och smekte henne på ryggen. Till slut hade hon kommit fram till mig och fuktat läpparna.

 

"Ska vi gå?" frågade jag lugnt för att få henne på bättre humör. "Jag antar det" svarade hon tonlöst och tittade sig runtomkring.

"Bra" skrattade jag och gick mot bilen. Hon torkade bort tårarna och satte sig vid ratten dock la hon inte hennnes brun blånda hår bakåt som hon alltid gör. Jag bet mig i läppen medan jag öppnade bilrutan så vinden fläktade lugnande och svalt i mitt hår.

_________________________________________________________________________________________

Har mer tid att skriva nu!!! Så det kommer kanske komma 2 kapitel per vecka ungefär.

KOMMENTERA vad du tycker och skriv hellst förslag med. Släng in en fråga om du vill.  

 

 
 
Filippa

Filippa

31 januari 2013 18:24

Braa kapitel braa braa kapitel!

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frida

3 februari 2013 18:45

Hej, jag klickade mig precis in på din blogg och jag tycker den verkar suuuuuuuuper bra! Men det är bara det att jag kan inte klicka mig ner till dom första kapitlerna, skulle du kunna lägga upp alla kapitel i ett inlägg tro? Super bra blogg annars, ska tipsa mina vänner! :)

selenatornoveller

5 februari 2013 13:08

Tackar!! Om du klickar på kategorin (i menyraden) As long as you love me så kommer alla kapitel upp ;D. För att komma till första klickar du på sista sidan.

 
Filippa

Filippa

4 februari 2013 20:29

En ide är att Justin ber Selena att bli ihop med honom!

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

selenatornoveller

5 februari 2013 13:06

Aa jag vet det är det som kommer hända. Vänta bara :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards