Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

As long as you love me 31. And now?

Av selenatornoveller - 23 februari 2013 13:45

   

Jag gned mig i pannan och kände hur huvudvärken lättade lite. Jag ställde mig vingligt upp och märkte att en cigarett låg mosad på golvet. Jag och Christyn har alldrig haft en bra relation efter att mamma dött. Ingen visste varför eller hur så plötsligt bodde Christyn hos sin halvgalna morbror och sin fulla moster eftersom hon vägrade vara en sekund med mig. Hur kunde man låta en sextonåring röka och ta droger? tänkte jag och himlade med ögonen. Snart vibbrerade mobilen som betydde att jag fått ett sms. Jag blev kall i kroppen när jag såg från vem det var från....

 


"Justin vart ska vi?" klagade jag medan jag med ögonbindel leddes av Justin. "Snart framme" hummade han. Någonting i hans tonfall fick mig att känna mig lugn. Jag funderade över den steniga stigen vi gick på som kryllade av rötter som stack upp från den jag antar mörka marken. "Okej nu" sade han med charmig röst. Han drog ömtåligt bort ögonbildeln och långsamt öppnade jag ögonen men behövde blinka ett par gånger för att se tydligt. "Wow...." mumlade jag lågt och Justin stod tyst bredvid mig. "Fint Va?" "Jätte" hummade jag och min blick fångades av en vacker utsikt. "Vänta lite....har inte vi varit här förr" undrade jag och min panna fick djupa veck.

 

" W a i t . . . . . "


"Aa, minns du?" frågade han tillbaks. "När du bjöd mig på picknick" skrattade jag och han log roat mot mig. Han räckte en drink åt mig som jag tacksamt tog emot.

 

Min blick var som klistrad på mobilen. Jag funderade över om jag skulle klicka på meddelandet och läsa det. Jag suckade när jag hörde Ashleys röst i dörren. "Home again" tjoade hon och slängde sin väska på golvet. "Vad har hänt?" hon rynkade pannan. "Du vet väl min diva-syster Christyn?" hon nickade till svar. Jag fortsatte. "Jo, hon kom och ja... jag svimmade" Ashley stod kvar med munnen stängd. En obehaglig tystnad anlände innan hon avbröt den. "Ash?" oroade jag mig och kollade på henne. "Vad sa hon?" jag tvekade. "Inget" sa jag ärligt. Hon nickade återigen. Jag bytte hastigt samtalsämnde för att undgå den underliga tystnaden igen. "Så, varför var du borta så lång tid?" ett flin stack upp på hennes ansikte. "Vad tror du. Jag blev hungrig" fnittrade hon. "Visst" skämtade jag och vände blicken mot mobilen igen för att snabbt radera smset Christyn skickat åt mig. Snart kvittrade min mobil till.

"Hallå" svarade jag försiktigt. "Hej. Tiff!" skrek en glad röst som tillhörde Candy.

"Hej!" tjöt jag och hon gurglade skrattande till. "Jag saknar dig så mycket!!!!" stönade hon lågt. "Jag älskar dig så mycket. Jag hatar att inte kunna träffa dig längre" muttrade jag.

 

"Mee to...men..ve...t.....du........" samtalet avbröts. Jag himlade med ögonen. Snart kom Ashley ut med en handduk virad kring kroppen och en toffs mitt på huvudet. "Vad snabbt du duschar då" retades jag medan jag glupskt tog ett äpple ur en fruktskål. Jag bet av en tugga och sväljde den vrål hungrigt. Hon gav mig en blick medan hon hämtade sin väska och trippade på tå in i badrummet igen. Jag gjorde en gest innan jag la äpplet på bordet och kollade twitter.

274 peoples is now following you! stod det med stora bokstäver på skärmen. Jag gjorde en kul grimas innan Ashley kom stapplande ut ur toaletten nu med en sportbh och ett par korta, tajta jeans.

"Vad ska vi göra imorgon?" frågade Ashley förhoppningsfullt. "Ömh, jag måste gå till den där fucking school" tjurade jag och la armarna i kors. "Aha" Ashley pillade på sitt iphone skal. Jag bet mig nervöst i läppen. Ännu en skoldag...

 

Jag granskade Mandy som långsamt skrev någonting på sin mobil. Balen hade blivit en katastrof. Inte bara för att min klänning blev sönder och sliten utan också för att alla hade sneglat på mig. Kanske för att jag kände: den berömda Bieber och sen bedårande Gomez! "Undrar varför alla var så himla underliga igår?" tänkte Ashley högt och jag skakade frustrerat på huvudet. Den ända bra saken var när vi åkte hem. "Och tänk när vi kommer till skolan imorn då" suckade jag. "Fy faan" svor Mandy och låste äntligen sin mobil. Den där rosa håriga tjejen hade faktiskt varit den ända som pratat med mig hela den kvällen. Ja, bortsett från Mandy då.

"Är du och den där pinky tjejen vänner eller?" "Venneh" svarade jag trött. "Hon berättade att alla alldrig kollade ner på henne för att hon alltid sa emot då och att hennes smeknamn var Sam eftersom hon heter Samantha" sade jag och hon gav tummen upp. "ok" godkände hon och tog sin mobil igen och spelade Fruit Slice villket var hennes favvo spel. Mitt var Wheres My Water typ. Jag hostade till och kollade på Mandys skärmsläckare villket föreställde henne och Selena Gomez. Hur hade hon träffat Selena egentligen!?

 

 

Jag vinkade åt Justin innan han körde iväg. Jag befann mig i hans biffiga hus som faktiskt var ganska ballt. Jag satte mig tungt ner och tog telefonen som låg på bänken bredvid mig. Jag bestämde mig att ringa till ett pizza bud och beställa en pizza.

-

När pizzan äntligen kommit betalde jag och började hugga i. Jag blev orolig om Justin skulle bli arg över att jag beställt pizza eftersom han hela tiden klagade över vad jag åt. Jag var ju inte tjock. Han vägde betydligt mer än jag.

Jag höjde ögonbrynen åt mina tankar. Jag hörde ett litet surr från min mobil och klickade på smset.

Jag kommer komma hem imorron så vänta inte på mig. Love - JB

Jag fuktade irriterat mina läppar och la våldsamt mobilen på soffan. Snart kom ju Iphone 6 så varför vara så himla varsam med den jag hadde? Jag undrade om jag skulle gå ut en sväng men vad skulle jag göra? Antagligen skulle jag bli attakerad av galna fans eller skulle en massa paparazzi fotografer jaga mig. Bättre att stanna hemma.

 

________________________________________________________________________________________

Sluut. *Kidding* 

KOMMENTERA gärna om du bryr dig! Lite boring men......well well. 

Kommer mer imorgon. Glöm inte att kolla på FB sidan för fler sneak peaks ;D

 

 
 
Filippa

Filippa

23 februari 2013 21:27

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTEBRAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.filippa-eriksson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards