Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

As long as you love me 35. back to normal

Av selenatornoveller - 10 mars 2013 13:00

 

 

Ett högljutt pipande lämnade den och jag såg mig skrämt runtomkring. "Kusten är klar" viskade jag och hon nickade och klev ut. Försiktigt stängde hon dörren efter sig. "Vi klarade det" jag pustade lättat ut. "Kom Tiffany" Ashley gick fram till bilen. "Men, vad ska vi?" frågade jag. Till en kompis. Du kommer älska henne, hon är bedårande och bor några kvarter bort" förklarade Ashley och jag gurglade ett okej tillbaka. "Hur lång tid ska vi vara borta?" "Nån dag.Tills det blir lugnare" svarade jag och hon nickade. "Let's go"


 

Jag skakade trött på huvudet när jag låg på sängen och Mandy räckte mig ett par träningskläder.

"Jag ska inte träna okej!" trotsade jag och la mig ner igen. "Klockan är ju faktiskt halv sju, låt mig få lite sömn"

"Men om det inte är skola för att det studiedag betyder det inte att du ska slippa skolan" svarade hon bestämt och stod påklädd.

"Nej" upprepade jag. "Snälla snälla snällllllla!!!!" bad hon desperat och ryckte i mig. "Du kommer inte lämna mig ifred eller?" frågade jag och rynkade pannan.

 

" Y o u   w o n ' t   l e a v e   m e   a l on e ,   r i g h t ? "

Hon ruskade på huvudet och flinade. "Det tar jag som ett ja!" gormade hon och drog upp mig ur sängen och föste in mig i toaletten och kastade gymnastik kläderna på mig.

"Seså. Börja fixa dig. Möt mig vid frukostbordet" Mandy smällde igen dörren och jag suckade frustrerat.


Jag klev in i köket och som Mandy lovat hade hon fixat fram frukosten. Den viktigaste måltiden på dagen, tänkte jag.

"Hugg in bara. Jag har redan ätit" hon väntade inte på svar utan jag gick fram och satte mig bekvämt.

Framför mig fanns ett glas banan milkshake (utan socker antar jag) bacon ägg och en halv omelett.


Jag sprang och Mandy joggade förbi mig hela tiden. "Kom igen latmask!" 'peppade' hon mig.

"Jag,..Kan..inte...." stönade jag andfått. Hon skakade besviket på huvudet och föreslog att gå tillbaka.

Jag nickade ivrigt och hon sprang så fort hon kunde, men inte snabbare än jag.

 

Jag tittade mig nyfiket omkring och granskade området vi körde på. "Det är i alla fall fint här" sade jag och Ashley nickade glatt. "Framme!" skrek hon och parkerade bilen vid ett ganska stort och fräscht hus.

"Vad heter hon nu igen?" jag kollade på Ash innan jag slängde igen bildörren högt villket hon inte gillade eftersom hennes mungipor inte flög uppåt. "Sofie" påminde hon mig och gick mot huset med stadiga steg.

Jag himlade med ögonen men följde lydigt efter.

"Kom ihåg att vi ska åka hem imorgon" ropade jag och småsprang efter henne.

"Kom ihåg att..." "Jag ska till studion och träffa Scooter. Jag vet!!" pladdrade Ashley i mun på mig och jag höjde ögonbrynen.

"Huh, så nu lyssnar du på mig" mumlade jag medan jag tryckte på dörrklockan.

"Snälla. Bara lägg av. Vi måste vara trevliga och shut up. Annars kommer de tro att vi är 'divas'"

Aa, det är ju bara jag som behöver hålla käft, tänkte jag ironiskt och log ett konstgjort leende när jag antar Sofies mor kom.

"Oj, Ashley. Det var längesen!!" Sofies mamma kramade Ashley och jag presenterade samt skakade hand med henne.

"Sofie är vid sitt rum. Det är bara att stiga på" skrattade Sofies mor och steg vänligt åt sidan. "Tackar" tackade jag och följde efter Ashley som korsade vardagsrummet, passerade toalletten och gick förbi en garderob.

Hon slängde upp dörren hastigt och min blick möttes av en blondin tjej. Hon hade en fläta, grå magtröja och ett par svarta märkesbyxor dock en sönderslitet linne.

"Heej!" tjoade Ashley och gjorde något sorts fånigt handslag.

"Hej!" tjöt Sofie tillbaka.

 

"   h   e   y   "


"Det här måste vara Tiffany som du pratat om eller?" gissade hon och nickade mot mig.

"Japp!" svarade Ashley och jag vinkade mot Sofie. "Hej, trevligt att träffas Sofie!" hälsade jag och försökte göra en possitiv stämma men den lät mest tjurig. Sofie kramade lätt om min hand och verkade som om hon inte märkte min bortgjorda ton. "Vi stannar här bara till kvällen" tillade jag och min blick flyttades till Ashley. "Vi åker hem på kvällen"

 

Jag drog på mig ett linne, en stickad tröja och mina 'tur' leggins.
"Kommer du!" ropade Justin från hallen. "Vänta!!!" jag sminkade mig fort...för fort, och kammade igenom mitt rufsiga hår innan jag nästan sprang bort till Justin som väntade på mig. "Om vi ska hinna i tid måste vi åka snabbt och bussen väntar inte hela dan!" frustade han medan jag tog på mig mina beiga sandaler. Jag räckte ut tungan mot honom vilket fick hans mungipor att rycka till. Jag gick snabbt ut framför Justin med min tunga väska om axeln.

Vi klev på bussen som susade iväg hastigt.

Det skulle minst ta 2 timmar att åka iväg till stället vi skulle vara vid vilket var en öken.

Jag suckade lättat och satte mig ned bredvid Justin.

"Sista gången jag säger ja till att åka till vildmarken.." muttrade Chaz.

Jag himlade med ögonen mot honom. "Lägg av. Vad skulle du annars göra förutom att, Just det! festa med tjejer och sedan ligga med dom!" skrattade Ryan som satt bredvid honom. "Jag är ingen pedofil!" protesterade Chaz.

"Än ja!" den här gången var det Justin som svarade. "Ärligt varför behövde de 2 idioterna följa med" viskade jag till Jusitin som log roat åt mig. "Vi hörde det där!" tjoade Ryan. Jag skakade hopplöst på huvudet innan jag lutade mig mot Justins bröst. Jag gäspade kort innan jag flätade samman min och Justins hand. Jag slöt mina ögon och somnade djupt.

 

________________________________________________________________________________________

Lite försenat men datorn trasslade så jag kunde inte få ut kapitlet igår...

Inget speciellt förutom det där med Tiffany vs. Ashley?

Iaf KOMMENTERA snälla ;p

 

 
 
Ingen bild

anonym

12 mars 2013 19:01

Bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards