Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

As long as you love me 37. What's your name?

Av selenatornoveller - 16 mars 2013 19:15

 

   

"Heej you!" tjöt Vanessa vid dörren "Åh hej Vanessa!" hälsade jag innan hon drog bort mig. Nu hade jag bara en big size tröja och ett par slitna jeans som jag åkt dit med. "Du måste se detta!" hojtade hon och drog ut mig på balkongen där Rachel stod med en kort svart klänning samt håret på ena sidan i en ganska rockig stil . Vanessa hade en blå underbar klänning som gick ner till tårna. Min blick blev fäst mot alla skrikande fans utanför huset. "Men gud!" upphetsade jag mig och kastade ett par blommor som stod som prydnader på balkongen. Jag vinkade åt dom och efter 25 minuter gick jag in. Klockan var tolv prick. Jag slöt ögonen och somnade djupt. Jag längtade efter att träffa Justin.

 

Jag satte mig trött på soffan efter en lång jobbig dag. Som tur var hade jag bara varit ett par minuter försenad då jag sprang sista biten till Scooter vilket var rätt så lågt. Det enda jag skulle göra var att gå igenom ett par låtar, se om det fanns ett par nya hatmail/fanmail och gå igenom en massa papper. Jag var ändå lättad att slippa skolan men jag insåg att jag hade ett prov dagen därpå. Jag hade redan övat glosorna men var inte 100% säker och Scooter sa att jag måste ha godkänt i alla ämnen. Det var ett fysikprov. Jävla fysik! tänkte jag och rotade runt i min väska och hittade till sist papprerna som jag fundersamt bläddrade igenom.

Det måste minst vara hundra blad, tänkte jag i mitt huvud och frustrationen kom krypandes över mig.

 

Jag bet mig i kinden och började plugga. Jag smuttade lite på latten som jag gjort i ordning åt mig.

När klockan var halv elva packade jag ner alla saker i min väska igen prydligt och Ashley mötte mig. "Vart har du varit?" frågade jag och höjde ögonbrynen.

"Var på biblioteket" ljög hon och himlade med ögonen. "Som du vill!" mumlade jag ursinnigt och gick upp på toaletten. Tog på mig en passande pyjamas och borstade tänderna. Jag spottade ur tandkrämen och sköljde av mina händer samt torkade dom så de blev torra. Snart hörde jag steg i trappan vilket betydde att Ashley gått upp. Jag sprang in i mitt rum och låste dörren.

-

Jag vaknade med ett ryck. täcket hade jag råkat sparka av sängen och kudden låg vid mina fötter. Min panna bildade djupa veck. Hade jag drömt något eller? Jag mindes ingenting i alla fall. Jag satte mig upp och kollade sömnigt på klockan som visade halv sex. Jag undrade hon pappa var arg över det där med Christyn. Christyn hade ju erättat för min pappa om att hon hade ljugit men hon hade låtit bli att berätta allting. Hon sa fortfarande att jag kränkt henne men elaka ord och far hade fallit rakt i hennes fälla. Jag hade ju fortfarande utegångsförbud i 5 veckor.

Mina tankar avbröts av ett surrande ljud som kom från radion. Alarmet hade gått. Jag stängde av väckarklockan och reste mig upp och gick  med vingliga steg mot garderoben där jag tog fram en vit tröja med tryck och en neon rosa kavaj. Jag lät bli att byta byxor och använde mina vita jag haft igår. Dock hade de blivit smutsiga men jag brydde mig inte.

Jag tog på mig ett par smycken, sminkade mig och kammade mitt hår. Jag lät bli med att fixa något med det och lockade det bara. Jag struntade i att äta frukost och bankade istället bara på Ashleys dörr. Ingen kom ut. Jag slog på den igen. Ingen kom ut. Jag stönade desperat och sprang ner och där stod hon med en läderjacka, halsduk och magtröja redo att gå. Hon stampade med sina stövlar vilket betydde att hon väntade. Jag gav henne en blick men gick sedan ner och drog på mig ett par högklackade kängor.

"Varför står bilen inne i garaget för?" undrade jag. "För att vi ska gå!"

 

Jag räckte snabbt upp handen när jag blivit klar och harklade mig lite. Min lärare kom fram till mig och tog emot mina svar. Jag sneglade på min bordsgranne som satt bredvid mig och försökte klura ut ett tal. "17" viskade jag och hon tittade konstigt på mig. Efter tio minuter räckte även hon handen och viftade lite med den.

"Varsågod" sa jag när lektionen var slut. "Varför hjälpte du mig?" hon packade sina saker och reste sig.

"Jag vet inte riktigt" hummade jag som svar och ryckte med axlarna. "Gillar du fysik?" frågade jag och hon skrattade till.

"Hehe, nej. Faktiskt gillar jag ingenting i skolan. Inte ens rasterna!" fnittrade hon. "Samma här," svarade jag bekymrat.

"Jag längtar tills jag slutar i den här pisskolan så jag kan börja jobba hos Justin" suckade hon och tog sin väska och mobil. "Justin?" jag såg säkert ut som ett frågetecken. Hon kunde väl inte mena "Justin Bieber"

"Jag känner honom! Eller tja, kände" talade jag och log chockat. 

"Ärligt?" hon såg förvånad ut. "Japp. Jag fick vara med honom. Njae jag vann en dag att vara med honom" skrattade jag.

"Coolt, vad heter du?" "Milly" erkände jag, "Men vi ses väl då Milly." log hon och försvann iväg med någon blondin.

"Antar det Tiffany,,," sade jag till mig själv tyst och gick fram till Mandy.

"Dags för lunch då. Jag döör av hunger!!!" jamade hon och klämde på sin mage.

 

"Kom då!" manade jag på henne och förde henne mot matsalen.

 

Jag gick ut ur LAX och klev på den stora svarta bilen som stod parkerad utanför för att hämta mig. Jag gömde mig för alla paparazzis genom att vända ner min hatt. Min långa schal svängde hit och dit pga vinden.

Jag hoppade in därbak och knäppte fast säkerhetsbältet. "Till Encino" befallde jag chaufören att köra till.

Jag låste upp mobilen och såg att jag fått ett till miss u meddelande från Justin.

Jag log smått för mig själv och skickade ett jag kommer till honom. Vi skulle mötas vid mitt hus i Encino så han väntade där.

När jag var framme tackade jag min chuaför och klev glatt av. Jag sprang fram till dörren och ryckte upp den.

Jag hörde ett ljud från TVn i vardagsrummet så jag kastade av mina ytterkläder och sprang dit.

"Justin?!" hojtade jag. "Gissa veem" någon hade lagt sina händer om mina ögon.

"Chaz!" stönade jag och klev smidigt undan hans grepp. "Hej Sel" hälsade Justin. Jag vände mig om och såg in i hans bruna ögon. Jag kysste honom innan jag hörde klagomål från Ryan och Chaz samt Alfredo.  

Jag avbröt kyssen och himlade med ögonen. "Var var du?" ville Justin veta.

"I paris" mumlade jag tyst. "Varför berättade du inte för mig!"

"Jag vet inte..." skämdes jag. "Det som är viktigt är att du är här i alla fall" Justin kramade om mig och jag besvarade kramen mjukt.

"Jag är så glad att jag har dig!" log jag charmigt. "Yeah, you are the luckiest bitch in the world" flinade han och retade mig. "Håll käft!" tjöt jag och sparkade till honom på hans smalben.

 
 Han skakade på huvudet. Jag sträckte ut tungan mot honom.

Han hade verkligen förstört den romantiska stunden.

 

"Så vad gjorde du i frankrike?" frågade jag nyfiket. "Inget speciellt, massa nyhetsgrejor.." suckade hon och pillade på sina beiga naglar.

"intressant" mumlade jag och stack in huvudet i frysen och tog ut två frysta pizzor. Selena stod bakom mig med sin mobil i högsta hugg.
"Maat!" flämtade Ryan som nu kom in i köket.

"Du dreglar lite!" skämtade Selena och pekade på sin haka. "Ha-Ha" försvarade Ryan sig.

Jag la min arm om hennes axlar.

 

Hon log retsamt vilket bara fick henne att se söt ut, enligt mig. "Vad vill du ha babe?" undrade jag. "Väljer du" sa hon och zappade bland alla kanaler på Tvn. Visst, tänkte jag och värmde en calzone.

"Jag då?" nu var det Chaz röst som hördes. "Äsch, du får fixa en själv" svarade jag och nickade mot ett par kartonger.

"Men hon då?" pep Alfredo och jag förstod att han menade Selena.

"Ja, men hon är min flickvän."

"Hon är min flickvän" härmade Ryan mig och flinade. Jag pekade fingret mot honon vilket bara fick honom att le roat.

______________________________________________________________________________________

Nu har Tiffany och Milly träffats. Inget så himla speciellt men aja KOMMENTERA.

Blev ärligt rörd när jag såg en 'special' kommentar så fortsätt med det

 


 
 
Ingen bild

Filippa

17 mars 2013 18:40

DU ÄR BARA BÄST! INGEN annan uppdaterar som du... ASSÅ du är bara helt j*vla bäst! Uräskta mitt språåk. Men kom ihåg det! Alltså att du är BÄÄÄÄÄÄST!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards