Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

As long as you love me 38. Having a pool party

Av selenatornoveller - 18 mars 2013 17:45

 

 

Hon log retsamt vilket bara fick henne att se söt ut, enligt mig. "Vad vill du ha babe?" undrade jag. "Väljer du" sa hon och zappade bland alla kanaler på Tvn. Visst, tänkte jag och värmde en calzone. "Jag då?" nu var det Chaz röst som hördes. "Äsch, du får fixa en själv" svarade jag och nickade mot ett par kartonger. "Men hon då?" pep Alfredo och jag förstod att han menade Selena. "Ja, men hon är min flickvän." "Hon är min flickvän" härmade Ryan mig och flinade. Jag pekade fingret mot honon vilket bara fick honom att le roat.

 


"Vem var det du pratade med förut?" Mandy fixade till sin kjol som hamnat på sniskan.

"Tiffany? Ingen, bara min bordsgranne." svarade jag och ryckte på axlarna. "Jag pratade med hennes bästis, vad hette hon nu igen...Cassie, Chelsea åh just det Ashley" funderade Mandy.

"Jaså?" jag försökte låta förvånad villket jag inte var eftersom jag visste att Mandy gillade att mingla medan att jag gillar att vara skuggan istället för personen. Liksom. Följer med strömmen bara. Härmar oftast alla andra.

"Men visst är det lite coolt att ni båda känner Justin?" pladdrade Mandy. "A, ja, kanske lite" jag ryckte på axlarna igen som om det inte var något annorlunda med det. Hon rynkade panna men fortsatte sedan kolla igenom sin mejl vilket var mest reklam. "släng släng släng..." viskade hon för sig själv.

utråkat pillade jag på mitt iphone skal. Det var neon gult och det stod med stor svart text: Baby, you light up my world like nobody else. Jag log för mig själv och läste det om och om igen tills det vibbrerade om den. Jag kollade vem som skickat och konstigt nog var det Selena.

"Mandy......fixa dig vi ska till Justin Bieber!"

 

   

Singnalerna gick långsamt fram. Candy hade bett mig att ringa till henne direkt på söndagsmorgonen.

"Godmorgon!" tjoade hon i andra änden.

"Hej, vad ville du?" frågade jag och gjorde en toffs på huvudet. "Äsch. Bara säga hej du vet" svarade hon glatt.

"Okej, hur har du det då?" frågade jag och det lät som om hon skuttade av lycka.

"Gryymt. Jag har en mini lägenhet med min kompis som har utsikt över havet. Och så är det en kille som är supersöt som jag är kär i och jag tror att han känner likadant. Det är super! Bara att ni inte är här" rabblade hon upp plötsligt.

"Haha, hörru prata inte så snabbt. Jag hänger inte med! Men du,jag är säker på 'den dö-läckra' killen gillar dig jag" skrattade jag och jag nästan visste att hon log generat eftersom hon kvittrade till.

"Tack, men jag måste gå. Jag ska till stranden på en fest" utropade hon.

"Okej. Bye Candy" sade jag och la på.

Jag suckade nöjt och drog på mig ett par tights, korta strumpor och en mjukis tröja innan jag öppnade dörren.

Det var mycket varmare inne i mitt rum än i korridoren. 

Jag gick fram till Ashleys rum och öppnade dörren fort. 

"He..j" hostade Ashley och snöt sig. "Ew, vad har hänt med dig" flög det ur mig. "Ja, tack då" mumlade hon och slängde det snoriga pappret i soptunnan. "Stackarn!" brast jag och smekte hennes arm.

"och jag som hade tänkt att gå på en konsert men nu går det ju inte!" snorade hon och snöt sig ännu en gång.

"Va?" jag såg frågande på henne. "Ett par av mina kill kompisar i skolan har ett band och skulle spela i skolan idag och ja är deras 'maskot' och lovade att komma" snörvlade hon och hennes ögon blev tårfyllda.

"Gråt inte. Jag älskar dig. Och de kommer säkert förstå"

 

Jag fixade till hennes hår genom att lägga det bakom hennes öra. "Du har rätt" nickade hon.

"Så kom ih.." jag avbröts av min ringsingnal. "Candy?" undrade Ashley men jag skakade på huvudet förvånat.

"Hej Justin" hälsade jag och fixade till min tröja som hamnat på sne.

"Hej, jag hade tänkt fixa ett pool party och tänkte bjuda in dig." sa han med hopp i rösten. "Tyvärr jag kan inte måste ta hand om min kompis idag. Om du inte vill bli smittad av virus" skämtade jag och Ashley gjorde en gest med händerna.

"Hehe nej. Men vad synd." hummade han och snart hörde jag Selenas röst i bakgrunden.

"Ja, och Selena hälsar" la han till. "Hälsa tillbaka. Hejdå" han la på och jag detsamma.

"Du behöver inte ta hand om mig. Jag är 19 jag behöver ingen barnvakt" föreslog hon.

"Se det inte som en barnvakt utan som ett sällskap" fnittrade jag och log.

 
   "Vart ska du då?" jag höjde ögonbrynet och tittade på Justin som smög ut från rummet.

"Fixa lite snacks" snart var han redan nere. Jag stönade och gick igenom min garderob. Antagligen skulle jag mest sola så jag tog ett par vita shorts och en knallrosa bikini utan axelband. Jag drog på mig det snabbt och kollade nöjt i spegeln. Inte illa tänkte jag själviskt och gjorde en hög toffs på huvudet. Jag kollade mobilen en sista stund innan jag sprang ner till de andra. Jag tog en drink från diskbänken och riktade mina steg ut. Jag tog på mig ett par solglasögon när solen nuddade min hud. Killarna hade redan hoppat i. Jag gick mot Pricilla som satt på en solstol. 

"Så äntligen kom du" skrattade jag. "Vad menar du med det" hon kollade på mig men sedan på mobilen igen. 

"Förra gången kom du inte. Minns du?" hennes kinder blev genast röda. 

"Jag vet förlåt men jag var med min pojkvän" svarade hon snabbt.  "Ja,ja jag vet" jag lutade mig bakåt och rycktes till när en våt Justin satte sig ner bredvid mig. 
"Vad gör du?" undrade han nyfiket. "Det kallas att sola" suckade jag och kollade på honom. Han log och såg faktiskt rätt oemotståndlig ut. "Aja" sa Justin och såg de andra plaska runt i poolen.

"Varför tar inte du ett dopp?" han kollade busigt på mig och jag slog upp ögonen. "Nej, du!" skrek jag och försvarade mig. "Jag skojjar" skrattade han och tittade på mig. "men du måste i förr eller senare"

"Han har rätt" den här gången var det Millys röst som hördes. Jag himlade med ögonen åt båda två och lutade mig ner för att känna solen värma magen. Jag slöt ögonen då Justin lyfte mig och slängde ner mig i vattnet. 

Jag skrek ett kvävt skrik innan jag flög i vattnet med ett plask. "Jag kan inte simma" ropade jag och snart greps Justin av panik. Han hoppade i och simmade fram till mig. När han var tillräckligt nära drog jag ner hans huvud under vattenytan och fnissade. "Lurad!"  Jag simmade bort till slut och snart kom han upp flämtandes och simmade ner igen. Jag kollade mig oroligt runtomkring innan han tog tag om mina höfter och drog ner mig. Han kysste mig intensivt under vattnet och jag besvarade den passionerat. Snart kom vi upp igen. Jag skrattade till och lekte med en badleksak. 

 

Jag satte mig på kanten av polen och kände en massa stängkandes på mig av Justin som retades. Men vet du, det kändes helt okej.

____________________________________________________________________________________

Har inget annat att säga än.. KOMMENTERA. blir så gld när jag ser era fina kommentarer.

Kom ihåg att kolla in facebook sidan för att kunna se små delar av kapitlerna innan de kommer

ut på novellen!!

 


 
 
Ingen bild

Kathryn

19 mars 2013 16:30

Bra

 
Ingen bild

Filippa

20 mars 2013 17:43

AsBraaa!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards