Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

As long as you love me 39. spring-prom

Av selenatornoveller - 21 mars 2013 16:00

 

 

Jag suckade nöjt och spände min hästsvans. Jag kollade på Justin som somnat mitt i filmen. Jag log lite för mig själv och låste upp mobilen som visade att klockan var halv tolv.

Jag och Justin hade tittat på filmer i timmar och sett minst sju stycken. Jag petade runt i popcornskålen och tittade på de tomma påsarna som stood på bordet. Justin hade beställt sushi och efter det hade till slut Ryan och Chaz åkt hem de med vilket fick mig på bättre humör. Jag petade lite på Justin och han öppnade snabbt ögonen.

 

"Hur mycket har jag missat?" undrade han och gäspade trött. "Du missade mitten och slutet av filmen." svarade jag och pekade på tv skärmen som spelade eftertexten. "Fånga" sa han och höll ett popcorn i handen.

Jag gapade men missade med en centimeter. "Ha!" "Du kan väl inte bättre!" försvarade jag mig. Jag tog ett popcorn jag med och kastade. Han prickade och tuggade på det retsamt. 

Jag himlade med ögonen. "Jag är trött, ska vi gå upp?" frågade jag och han nickade. När jag väl var uppe bytte jag om och borstade tänderna samt checkade min mobil ännu en gång. Tweetade lite och kollade mina mejl. 

Min panna bildade djupa veck när jag såg att 'spring breakers' teamet skulle åka på en press konferans imorgon, gå på en premiär i LA och sen gå på nio intervjuer. Jag stönade och låste mobilen igen eftersom jag visste att jag skulle bli utmattad imorgon och jag ville såklart inte se risig ut direktsänt liksom.
"Vad är det?" Justin klev in i rummet nyduschad. "Äsch, fick bara ett sms om att jag ska åka iväg på en massa olika saker" muttrade jag och kopplade mobilen på laddning. "Men det gör inget. Jag ska ändå på 2 konserter imorn" sa Justin uppmuntrande och jag log.

"Ja det är väl bätttre än att stanna ensam hemma!"
 

Jag sparkade på ett löv medan jag släpade mig till skolan. Jag märkte att det blivit varmare på sistonde. Men så klart, jag bor ju i LA men man märker ändå när det börjar bli vår. Jag kollade hastigt på klockan och ökde mina steg.

Mandy hade rest till hennes mormor och skulle vara där i 3 dagar. Jag önskade att jag också hade en mormor i London så jag fick åka dit. Jag sparkade på ett till löv. Det enda jag såg fram emot idag var att komma hem och ta ett långt bad.

En behaglig rysning flög genom min kropp.

"Alla tar fram sina böcker och slår upp sidan 52-65" nästan vrålade lärarinnan för att få lite uppmärksamhet. Jag satte mig lydigt på stolen och rotade fram min bok ur väskan och bläddrade igenom den tills jag hittade den sidan jag skulle va på. Snart kom Tiffany in genom dörren ganska svettig i ansiktet och fuktig på kläderna.

"Hej" viskade hon. "Vad ska vi göra?" "hämta din bok" svarade jag lågt. Hon satte sig till rätta och tog fram sin bok hon med.

"Jag har rättat resultaten av era fysikprov" gormade läraren glatt. "Och de som hade alla rätt var..." jag antog att det inte var jag. "Milly Williams och Tiffany" gratulerade hon. "Va?" det borde inte vara rätt jag menar..jag gillar inte ens fysik!

Jag tog emot alla klappningar men de flesta brydde sig säkert inte. Jag flinade stolt men det verkade som om Tiffany skämdes och gillade inte alla ögon riktade mot henne. Hon tittade ner i sitt knä och fumlade lite med sitt bälte.

"Bra va?" tjöt jag tyst. "Mhm, bra"

 

"  g o o d   d o n t    y o u   t h i n k ?    "

 

Jag gick söligt genom korridoren. Lektionen hade säkert redan börjat men who cares? Jag vet inte om jag borde vara stolt eller tycka att det var pinsamt. Scooter skulle verkligen bli nöjd om jag kom dit med ett A men jag kanske kommer få ett rykte om att jag är en plugghäst, vilket jag inte är. Snart kom Milly springandes mot mig. Jag hade ingen lust att prata med någon men lät det gå. "Hej" flinade jag glatt och rättade till min hoodie från hollister. Det var från och med nu jag märkte att den var blå och faktiskt var välldigt snygg.

"Vart är din kompis Ashley?" undrade hon och rynkade pannan. Hur visste hon att hon hette Ashley, kanske hade hon varit uppmärksam vid uppropet. "Hon är sjuk" rabblade jag upp snabbt som ett rinnande vatten. "Jaså.." mumlade hon.

"Vart ska du nu?" frågade jag och bytte samtalsämne. "Min lektion börjar om ett par minuter så jag ska traska iväg till musiken" svarade hon och nickade bakåt.

"Durå?" Jag pekade mot en dörr som ledde till Engelskan. "Du har börjat" fortsatte hon och såg in genom fönstret.

"A, jag vet" började jag men hon hade redan sagt hejdå och småsprang genom den tråkiga korridoren. Väggarna var smutsigt vita, taket var grått och golvet var grå/svart. Bredvid mig fanns ett handfat som jag drack vid och hämtade mitt skåp som stod alldeles intill handfatet. Jag gick fram till dörren och öppnade den långsamt utan att knacka.

"Försenad igen?" sa läraren irriterat och la armarna i kors. "Förlåt miss Collins..." jag kollade ner i marken generat.

"Det blir kvarsittning i 20 minuter!" gormade hon argt.

"men.."

 

 "   b u t   "


"Då blir det 40 minuter"

"Nej jag menade inte...." "Ja, det slutar med 55 min. Ska jag fortsätta?" jag skakade på huvudet besviket och gick till en tom plats där ingen satt. Det skulle bli en låång dag...

-

Efter lunchen jag åt ensam hade vi rast och jag mötte Milly igen.

"Du, vet du att det kommer bli en vårbal i år!" hojtade hon och gav mig ett blad. "Ja och?" jag tog ändå tacksamt emot bladet och stoppade det i väskan.

"När jag var på julbalen så gick det inte bra" fnös hon. "Nu har jag en andra chans och du kan ju se det som en möjlighet" Milly tittade med glittrande, förväntansfulla ögon på mig.

"Jag vet inte Milly..." jag gjorde en min. "Snäääääääääääääääääääääääälla!" bad hon och stod nästan på knä framför mig. Jag kollade konstigt på mig och såg att folk stirrade på oss.

"Folk stirrar" väste jag åt henne men hon bara gjorde det värre. "Okej! Bara om du slutar" hon ställde sig på fötter igen.

"Jippie! Vi kan köpa klänningar, smink acsesoarer och väskor imorgon, på fredag" hurrade hon och kramade om mig.

Jag stönade inne i mitt huvud. Det här och kvarsittning!?

Jag tog ett djupt andetag när jag klev av scenen. Fortfarande sprallig efter all energi. Jag kollade snabbt mobilen och såg en  rubrik:

Justin bieber kicked out of Selenas home

Och så fanns det en bild på mig när jag körde iväg hit. Jag bara flinade åt det. De gissar ju bara hej villt.  

Jag gick till min loge, drack lite energi vatten eftersom jag visste att all pigghet skulle sluta sen. Jag skickade ett sms till Selena: Blev precis klar, miss you jag skickade iväg det och fick ett ok

"Justin Justin!" tjoade dom och hoppade med en massa kameror och papper i handen.

"Kom" sa livakten allvarligt och gick ner till källaren där en av mina bilar stod och väntade. Jag nickade och satte mig i den och livakterna öppnade porten. Jag möttes av en massa beliebers. Jag kunde liksom inte bara köra på dom så jag tutade högt och tydligt. Vissa klev åt sidan men vissa märkte ingenting utan fortsatte att skrika.

Jag körde lite grann och de flyttade äntligen på sig. Jag körde ut och kollade på klockan som visade 8 prick (på kvällen). 

-

"Heej" hummade Selena med mat i munnen. Jag rynkade pannan. "Vad äter du?" hon svalde och fortsatte sedan prata.

"Bröd doppat i smält marabou och varm choklad" fortsatte hon. "Chokladen smälte så..jag använde det som dipp sås" fnittrade hon med glad ton. "Okej då" jag ryckte åt mig ett bröd och tuggade på det. Oehört gott faktiskt. Jag nickade gillande och hon log glatt. "Hur gick det med hela 'spring breakers' prylen då?" undrade jag. Hon tog en paus innan hon svarade. Premiären var nog bäst, intervjuerna sådär och resten tråkigt" suckade hon och borstade av lite damm från hennes stickade tröja. Jag skrattade roat åt henne när hon på slutet hade chocklad runt hela munnen.

Hon torkade av sig det och himlade åt mina skämt om det. "Ska väll du säga" försvarade hon sig.

 

_________________________________________________________________________________________

Klart! Inte världens bästa eller länsta kapitel men snart är novellen slut! Eller tja...slut och slut det är ju rätt många kapitel kvar (11 st asså) men har inte så mycket att skriva om. Får ingen inspiration helt enkelt. Men jag tror att ni kommer att gilla nästa novell som förhoppningsvis kommer ha en trailer som jag kommer visa på typ näst sista kapitlet så ni kan veta vad den handlar om. Jag tror den kommer va på blogg.se men jag är inte säker.. Men aja KOMMENTERA.

 


 
 
Ingen bild

Lo

22 mars 2013 19:47

Du gillar inte selena eller hur? För att det känns som att du skriver om henne som en bitch! Varför ska hon vara bitchig medans de andra Justin och de vara snälla och söta? Du är säkert en belieber som hatar selena!

selenatornoveller

23 mars 2013 11:52

Nej tvärtom! Jag har till och med en nyhetsblogg om henne (som du kan se i menyraden).
De mesta av det med att hon himlar med ögonen och såger t.ex "Ska du säga" är mer som ett skämt. Men om du vill ha mer detaljerat på det så visst.

 
Ingen bild

Filippa

23 mars 2013 23:21

SåååBra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards