Jelena noveller: Noveller om paret Justin Bieber & Selena Gomez

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

As long as you love me 40. Here we go

Av selenatornoveller - 24 mars 2013 12:30

 

 

"Bröd doppat i smält marabou och varm choklad" fortsatte hon. "Chokladen smälte så..jag använde det som dipp sås" fnittrade hon med glad ton. "Okej då" jag ryckte åt mig ett bröd och tuggade på det. Oehört gott faktiskt. Jag nickade gillande och hon log glatt. "Hur gick det med hela 'spring breakers' prylen då?" undrade jag. Hon tog en paus innan hon svarade. Premiären var nog bäst, intervjuerna sådär och resten tråkigt" suckade hon och borstade av lite damm från hennes stickade tröja. Jag skrattade roat åt henne när hon på slutet hade chocklad runt hela munnen. Hon torkade av sig det och himlade åt mina skämt om det. "Ska väll du säga" försvarade hon sig.


 

 "Vart ska du?" ropade Ashley när jag var på väg ut ur hennes rum. "Till gallerian" svarade jag snabbt...kanske för snabbt.

"Varför?" frågade hon nyfiket. "Ska väll du inte bry dig om. Du ska vara hemma och vila, du har faktiskt feber." babblade jag på. Hon rynkade pannan och la armarna i kors. "Jaja, jag ska shoppa ett par klänningar med Milly" mumlade jag.

"Visst! Men kom ihåg att köpa en till mig med. Jag vill också till balen vet du" sa hon lugnt. "Hur visste du?" undrade jag chockat. "Jag såg den där saken i din väska" Ashley talade sanning.

"Okej, något mer?" "Jag tror jag behöver en till bh utan axelband" hon lät allvarlig. "Ey, det får du ta någon annan gång" skrattade jag och gick. Gallerian var nära mit hus så jag drog fram den rostiga cykeln och cyklade iväg till Milly som jag antog redan var framme eftersom hon lät så himla munter över allt det med vårbalen igår i skolan.

Det blåste kallt så jag tog istället på mig en tunn jacka istället för min läderjacka. Jag trampade på och rätt var det var stod jag vid ingången. Jag ställde cykeln där alla andra cyklar stog och tog min väska samt gned mina handflator mot mina jeggins.

-

"Den här då!" upprepade jag och visade Milly en vinröd klänning med ett par paljetter på. "Jag gillar inte paljetter" envisades hon. "Kom nu går vi jag har redan valt mitt" fortsatte hon och ställde sig raskt upp ur provstolen. Vi hade minst shoppat i 2 och en halv timme.

Jag hade köppt: billig mascara ,rosa ögonskugga, guldig väska och en vit kort klänning. Eftersom Ashley tvingade mig att köpa till henne också passade jag på att köpa: lila ögonskugga, mascara och en klarblå klänning med glitter.

Resten antar jag att hon har hemma. Jag avbröts av mina tankar. "Hallå Ska du betala eller?" Milly pet   ade mig på armen irriterande.

"Mm" hummade jag och tog fram pengarna ur fickan.

 

" o h ,   r i g h t "



"1342" sa kassörskan bekymrat och kollade på data skärmen.

"Ok" jag la pengarna på disken och snart fick jag en påse och ett kvitto. Jag tackade. "Nästa!" kassörskan tittade bort mot nästa kund. "Vilken typ" viskade jag till Milly som nickade instämmande.

-
Så fort jag kommit hem sprang jag in till Ashley. "Ashley ashley!!" skrek jag upphetsad men hon var inte där.

Jag kollade mig runtomkring. Hon var som uppslukad från marken.

Min panna bildade små veck när jag sprang nerför trappan och småsprang till pappas kontor.

"Hej pappa. Har du sett Ashley" han kollade upp mot mig. "Nej..Jag trodde hon var på sitt rum" jag nickade besviket. "Trodde jag med"

"Sa du något?" frågade pappa som inte hört min kommentar. "Inget" stönade jag högt och klickade sedan in Ashleys telefonummer. Signalerna gick fram i snigelfart. "Heej!" tjoade hon. "Var är du!" jag tog ett djupt andetag. "Jag har kommit fram till huset goodbye" i samma stund som hon lade på plingade det till på dörren. Jag himlade med ögonen innan jag for till hallen. Snart kom Ashley in.

"Vart har du varit?" undrade jag ganska irriterat. "Får man inte ta en promenad" trotsade hon tillbaka.

"Let me see the dress" hojtade hon och sparkade av skorna samt jackan och joggade uppför trappan.

 

 

Jag vaknade av att någon pillade med mitt hår. En behaglig känsla for igenom mig. Jag fortsatte låtsas att sova och hoppades att han skulle fortsätta. "Jag vet att du är vaken" mumladed han tyst mot min nacke och kysste sedan den.

Jag öppnade sagta ögonen. "Hur visste du det?" log jag. "Jag känner dig ju." svarade han kort.

Jag höjde ena ögonbrynet och kollade på honom. "Okejdå jag kände när du fick en rysning" sa han och jag log.

"Visste väl det." Jag satte mig upp och tog ett grönt linne som hade hamnat på stolen och sen ett par skrynkliga byxor från golvet. När jag kollade bakom mig märkte jag att Justin smygit ut ur rummet.

Säkert för att kolla datorn, göra frukost eller gått in på badrummet. Jag suckade belåtet och fönade snabbt mitt hår och gick sen ut i vardagsrummet. Justin stog där och drack ur ett glas saft med en t-shirt och ett par svarta jeans på sig.

"Vad ska vi göra idag då" stönade jag och satte mig hastigt i hans knä. Han gav mig en kort kyss innan han kollade sig runt. "Vet inte. Men kan inte vi åka till vårat hus som vi köppte men som bara står där" föreslog han.

"Men det är ju så tråkigt där och det finns inga snygga möber oc.." han avbröt mig med en intensiv kyss. "Just därför" sa han efter kyssen och knuffade undan mig från hans knä så att jag ramlade omkull på soffan.

Jag skrattade till men kollade sedan på Justin.

 

"Vad menar du med det?" han kollade busigt på mig och jag ställde mig upp. Han drog en hand om sitt hår och ställde sedan glaset på bordet som om han var klar. Jag tog det och drack upp det sista han hade lämnat kvar.

"Ska vi gå så?" han nickade mot dörren.

"Visst..." muttrade jag och tog tag om min telefon och en hyfsad jacka.

-

Justin parkerade bilen vid det gula huset. Ganska litet faktiskt, 3 våningar 7 rum. Ett normalt hus liksom. Jag klev in.

"Nu då" huttrade jag. Jag tog en munkjacka eftersom det var så himla kallt.

"Jag tänkte att vi kunde måla om här"

 

  Selena pekade på väggen och det stod: You're crazy! Jag skrattade och skrev: Only about you. "Aww" fnittrade hon och kollade storögt på mig. "Du. Du har ju färg på ansiktet" skrattade jag och hon kände försiktigt på huden.

"Vart?" hon fuktade läpparna. "Här" jag tog bort färgen genom att smeka hennes kind. "Så. Nu är du min sygga flickvän igen" flinade jag.

"Vad menar du med det" jag ryckte på axlarna och hon gav mig en blick innan hon fortsatte måla.

-

"Vad ska vi göra nu?" undrade Selena. Jag gjorde en fundersam min. Selena kollade på väggen vi målat. Grön bakgrund och så hade vi stänkt lite färg i massor av färger här och där. Det var faktiskt snyggt.

"Vi kan väl åka någonstans. Du vet, ta en break" föreslog jag. Hon gav mig en hoppfull grimas. "Vart.." sa hon.

"Vi kan väl åka till Stratford, jag menar. Vi kan ju hälsa på mamma, Jazzy och Jaxon. Jag har inte träffat dom på länge."

Hon nickade.

 

" W e   c a n   g o   to   S t r a t f o r d .   I   m e a n   w e   c a  n   m e e t   m y  m u m,   J a z z y   a n d   J a x o n .   I     h  a v e n ' t   m e e t   t h em   f o r   a   l o n g   w h i l e"


"Kanade låter asgrymt. Jag skulle verkligen vilja träffa din familj igen" intämde hon. "Bra då kan jag ringa och boka ett flyg så att chaufören kan komma och hämta oss" jag drog upp mobilen ur fickan. "Nu?!" tjöt hon och sprang in på toaletten. Efter en stund kom hon ut igen med en blus och en ganska lång kjol.

"Fuck, jag måste sminka mig i bilen" svor hon och letade fram sin sminkväska. Jag flinade och skakade på huvudet.

"Kommer du?" hon stod vid dörren. "Visst" sa jag och kysste henne innan jag gick ut.

______________________________________________________________________________________

fortfarande; har ingen inspiration. Men jag hoppades i alla fall att nni gillade kapitlet.

Efter att Selena och Justin kommer åka tillbaka kommer det hända en del grejer som jag tror ni kommer att gilla...

KOMMENTERA

 

 
 
Ingen bild

Filippa

26 mars 2013 07:22

Så j*vla bra!!!!!!!!!!!!1111

 
Zelma

Zelma

29 mars 2013 19:10

Vilket program använde du till bilden till detta kapitlet?

http://swaggiebiebz.blogg.se

selenatornoveller

29 mars 2013 21:51

Jag använder olika bla. Photovisi och Picmonkey :D
Men just i det här kapitlet använde jag google för att hitta passande bakgrund och så använde jag Ipiccy
Jag testar olika hemsidor varje gång

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av selenatornoveller - 30 april 2013 18:47

        Har bytt blogg!!!   första kapitlet på nya novellen är uppe!   Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här Här här här här Här här Här här Här h...

Av selenatornoveller - 14 april 2013 20:03

Hej, här kommer trailern ni väntat på!!    Det kommer ta en stund innan själva novellen kommer börja eftersom desigen inte är klar men håll ut! Kolla novellen igen nästa månad eller något. Då kommer säkert desigen vara klar. Förhoppningsvis komer en ...

Av selenatornoveller - 13 april 2013 11:42

  Så grym låt (lyssna gärna medan du läser)   2 månader Senare Jag suckade nöjt medan Justin lätt kysste min nacke. Jag älskade verkligen när han gjorde det på morgonen. Jag la mig om på rygg och slog upp ögenen och stirrade upp i take...

Av selenatornoveller - 9 april 2013 19:30

Jag harklade mig extra högt. "Okej Fanny. Jag måste dra. Puss." sa Ashley och knappade av samtalet.  "Nu drar vi." sade jag förväntansfullt. Vi hade låtsats att gå till skolan och så fort pappa gått hade vi sprungit in igen och planerat men d...

Om novellen:

Selena har precis träffat Justin efter hans turné när en massa problem uppstår. Kommer verkligen Selena och Justin göra slut? eller kommer Selena och Milly bli vänner och kommer hon bli svartsjuk på Tiffany bara för att hon och Justin umgås? Svaren får du i den pågående novellen: As Long As You Love Me. Har verkligen alla sagor ett bra slut....

 

Fråga?




 

 

Selenaworld

För att se min Selena Gomez blogg klicka på bilden nedan:


Omröstning

Gillar du den nya designen?
 Ja
 Nej
 sådär
 kunde vara bättre

Sök i bloggen

Arkiv

2012:

Oktober

November

 

 

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards